Solis: Twórzmy polską markę w ramach polskiej grupy spożywczej

3107955 lg 1

Tomasz Solis (na zdj.) – wiceprezes Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej mówi, że jedyną możliwością na poprawę sytuacji w polskim rolnictwie, kondycję plantatorów czy sadowników jest stały monitoring i tworzenie grup lobbingu. Odniósł się tym samym do trwającego protestu ruchu ludowego Agro Unia.

– Tylko poprzez rozmowy można skutecznie wywierać nacisk i osiągnąć zamierzony cel – wyjaśnia Tomasz Solis. – Musimy próbować rozmawiać, stworzyć lobby, przetwórczo-rolnicze, zaangażować do tego ośrodki naukowe, polityków, a może ich przede wszystkim – tłumaczy. 

– Chodzi przede wszystkim o stworzenie określonego produktu, określonej marki na rynku i o to powinniśmy walczyć – mówi Tomasz Solis.- Jeżeli mamy polski produkt, którym możemy się pochwalić, a takim jest nie tylko koncentrat jabłkowy, ale np. czarna porzeczka, malina, agrest, naprawdę mamy się czym pochwalić. Twórzmy więc polską markę w ramach polskiej grupy spożywczej. Temu wszystkiemu – jak wyjaśnia Solis – ma służyć powstająca Platforma Spożywcza, która będzie szeroko konsolidowała popyt i podaż produktów rolno-spożywczych.

WB / opr. SzyMon

Fot. Weronika Pawlak

Exit mobile version