Lubelskie jabłka ruszają na podbój całego kraju

img 1631

Lubelskie jabłka będą promowane i sprzedawane w całej Polsce. Właśnie rozstrzygnięto przetarg w wyniku którego owoce pojawią się w 500 sklepach „Stokrotka” oraz w sieci „E.Leclerc” w Lublinie.

Celem przedsięwzięcia jest promocja lubelskich jabłek, jako produktów najwyższej jakości pochodzących z ekologicznego regionu. – Często mamy obiekcje dotyczące jakości owoców w supermarketach. Chcemy pokazać konsumentom, że jabłko może być zdrowe i dobre jakościowo oraz by konsumenci kupowali towar jakiego chcą – odpowiednio twardy, właściwie wybarwiony – podkreśla prezes zarządu firmy LubApple – Zbigniew Chołyk. – W innych regionach świata promowane są lokalne produkty, więc dobrze, że zaczynamy promować produkt lubelski. Na Lubelszczyźnie są wyjątkowo dobre warunki do produkcji jabłek. Lubelskie jabłko ma swoisty smak i aromat. Jest ono znane za granicą, a ciężko było pokazać się z nim w Polsce. Teraz przyszedł czas na nasze jabłko.

Lubelskie, czyli ekologiczne

– Mamy rywalizować ze słynnym jabłkiem grójeckim i mówimy o budowie marki – zaznacza Jarosław Stawiarski, marszałek województwa lubelskiego. – Chcemy by nasze rolnictwo kojarzyło z czystym powietrzem, glebami niepoddanymi procesom chemizacji, a jabłko może konkurować z jabłkami ekologicznymi z całej Europy.

– Mamy zespół niezbywalnych czynników, jak gleba, klimat czy amplituda temperatur – uważa Tomasz Solis, prezes lubelskiego oddziału Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego. – Jabłko lubelskie jest wyjątkowe i ma długą tradycję. Konsument kupując jabłko w dowolnym sklepie obu sieci będzie mógł sprawdzić pochodzenie owocu. Mamy pełną identyfikowalność produktu, jabłka są w pełni bezpieczne i kontrolowane.

– Naszym atutem jest to, że stawiamy na produkty regionalne – mówi Paweł Ostrowski, sieć „Stokrotka”. – Inicjatywa jabłka lubelskiego idealnie wpisuje się w nasze działania i kierunek, którym podążamy.

Ogólnopolska akcja promocyjna potrwa do końca tego miesiąca. Szacuje się, że dotrze do około 30 tysięcy osób. 

Koszt działań promocyjnych, to 595 tysięcy złotych. Zdanie realizowane jest w ramach projektu „Marketing  Gospodarczy Województwa Lubelskiego”, współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.

SuPer / opr. KS

Briefing prasowy o lubelskim jabłku w sklepach, Lublin, 04.02.2019, fot. Mirosław Trembecki

Exit mobile version