Marta Szpakowska o usłudze „Twój e-PIT”

001 1090

Twój e-PIT to usługa wspierająca podatnika w wypełnianiu obowiązków podatkowych przez wykorzystanie danych, które posiada Krajowa Administracja Skarbowa i bez konieczności ich ponownego podawania przez podatnika. Podniesie to jakość świadczonych usług i obsługi klienta. Podatnik oszczędzi czas i łatwiej rozliczy ulgi, ponieważ nie musi już dostarczać do urzędu skarbowego dokumentów, które potwierdzają prawo do skorzystania z odliczenia lub ulgi” – czytamy na stronie internetowej Ministerstwa Finansów www.mf.gov.pl. Jak skorzystać z nowej usługi?

– Wszystko zostało opisane krok po kroku. Program jest intuicyjny – przekonywała na antenie Polskiego Radia Lublin Marta Szpakowska (na zdjęciu), rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Lublinie. – Identyfikujemy się poprzez:
1. numer PESEL (lub NIP i datę urodzenia)
2. kwotę przychodu wskazaną za 2017 rok
3. jedną z kwot przychodu za 2018 rok, która znajduje się w informacji od płatników (np. pracodawcy – PIT-11).

– Jeżeli podatnik nie złoży samodzielnie zeznania PIT, ani nie odrzuci tego przygotowanego przez KAS – to z upływem 30 kwietnia br. zostanie ono automatycznie zaakceptowane – wyjaśniła rzecznik.

– Termin zwrotu nadpłaty podatku (wynikający ze złożonego zeznania przez podatnika podatku dochodowego od osób fizycznych) został skrócony z 3 miesięcy do 45 dni, o ile zeznanie zostanie złożone drogą elektroniczną. Nie oznacza to jednak, że podatnicy będą oczekiwali na zwrot nadpłaty podatku aż 45 dni. To termin maksymalny. Urzędy skarbowe będą się starały, by podatnicy, którzy złożą zeznanie podatkowe za pośrednictwem Internetu, otrzymali zwrot nadpłaty podatku jak najszybciej – podsumowała Marta Szpakowska.

Z gościem rozmawiał Jacek Bieniaszkiewicz.

JB / www.podatki.gov.pl / opr. MatA

Fot. Weronika Pawlak

CZYTAJ TAKŻE: Padły serwery. Problemy z usługą „Twój e-PIT”

Exit mobile version