Ponad 30 wydarzeń, 246 projektów edukacyjnych i blisko 217 tysięcy zwiedzających – Państwowe Muzeum na Majdanku w Lublinie podsumowało miniony rok. Zaprezentowano też nowe logo i szatę graficzną.
– Realizujemy też dwa największe projekty w naszej historii – mówi dyrektor Państwowego Muzeum na Majdanku, Tomasz Kranz. – Budowa muzeum na terenie byłego niemieckiego obozu zagłady w Sobiborze, gdzie realizowany jest już drugi etap prac. Budynek, w którym powstanie nowa wystawa powinien być zakończony w sierpniu tego roku. Mamy także największy projekt konserwatorski na Majdanku, zakontraktowany na blisko 5 mln zł – zrealizowany będzie generalny remont konserwatorski i konserwację baraku nr 41 i budynku komór gazowych – mówi. Państwowemu Muzeum na Majdanku udało się też zdobyć ponad 360 nowych eksponatów.
Państwowe Muzeum na Majdanku w Lublinie zmienia logo i szatę graficzną w Internecie. Projekt składa się głównie z poziomych linii.- Te grubsze nawiązują do kopuły mauzoleum – mówi Izabela Tomasiewicz z Działu Wystawienniczego Państwowego Muzeum na Majdanku w Lublinie.
– To duże uproszczenie i wiele osób może wyobrazić sobie, że jest to coś zupełnie innego. Zależało nam, by interpretacja była możliwie szeroka. Znak konstruowany jest bardzo prosto, a to przydaje się przy tworzeniu innych materiałów. Sygnet, czyli paski, służą do tworzenia nowych materiałów informacyjnych w ciekawy sposób.
Nowe logo zaprezentowano na konferencji prasowej. Wizualizację opracowała grupa projektantów z Katowic.
MaTo / opr. KS
Konferencja prasowa „75 lat Państwowego Muzeum na Majdanku”, Lublin, 13.03.2019, fot. Piotr Michalski