W grudniu ubiegłego roku polskie media motoryzacyjne obiegła informacja, o tym, że FCA – Fiat Chrysler Automobiles zamierza w ciągu dwóch lat wypuścić na rynek 13 nowych lub restylizowanych modeli Fiata, Alfy Romeo i Jeepa. W połączeniu z oświadczeniem, jak ważna jest fabryka w Tychach dla koncernu, pojawiły się od razu komentarze, że produkcja w niej nowego modelu jest kwestią przesądzoną.
Minęły cztery miesiące i nic. Jacek Bieniaszkiewicz uważa, że była to nadinterpretacja deklaracji z Mirafiori. Sądzono, że w Tychach będzie produkowany nowy, elektryczny Fiat 500. Jednak wciąż są to spekulacje. Natomiast niewątpliwie firma stawia na elektryczność. Przejawem jest tej tendencji jest nowa, elektryczna Panda, zaprezentowana podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Ma się nazywać Fiat Centoventi (czyli 120). A to z okazji 120-lecia Fiata.
JB / opr. ToMa
Fot. www.fiat.pl