Elektryczny, czeski autobus spółki SOR testuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie. Dziś (17.04) korzystają z niego pasażerowie linii trolejbusowej nr 160.
Niskopodłogowy pojazd ma 11 metrów długości. Na pokład może zabrać 76 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie drzwi drugich i trzecich blisko siebie.
– To autobus w pełni ekologiczny, charakteryzuje się zerową lokalną emisją tlenków, a równocześnie jego użytkowaniu towarzyszy zdecydowanie niższy poziom hałasu – mówi rzeczniczka MPK Weronika Opasiak. Pojazd napędza silnik o mocy 120 kW zasilany przez litowo-jonowe baterie. Średni czas ich ładowania to 6-8 godzin. Autobus na jednym ładowaniu może przejechać ok. 150 km.
Elektryczny autobus po Lublinie będzie jeździł do końca kwietnia i będzie obsługiwać rozkłady szczytowe między linii trolejbusowych nr: 155, 159 i 160.
Wcześniej elektryczny SOR był testowany m.in. w Oświęcimiu, Częstochowie, Czechowicach-Dziedzicach, Cieszynie i w Łomiankach. Po testach w Lublinie będzie wozić mieszkańców Siedlec.
PaSe
Fot. materiały prasowe MPK Lublin