Rowery miejskie, skutery i… hulajnogi. Czy będą w Lublinie?

bline

Poprawił się stan techniczny Lubelskiego Roweru Miejskiego. 57% ze 104 sprawdzonych jednośladów działało bez zarzutu. W pozostałych znaleziono jedynie drobne usterki. Na ulicach Lublina niedługo mogą się też znaleźć elektryczne hulajnogi. 

Audyt przeprowadziło Lubelskie Porozumienie Rowerowe, a przegląd trwał kilka dni. Wykryte usterki nie zagrażały bezpieczeństwu użytkowników. – Wykryliśmy 54 usterki w 104 rowerach. Główną wadą były:  bardzo słabo działający przedni hamulec, niskie ciśnienie w oponach, niesprawny napęd – to trzeba naprawić – mówi Michał Wolny z Lubelskiego Porozumienia Rowerowego. Lubelski ratusz apeluje, aby wykryte przez użytkowników usterki natychmiast zgłaszać do operatora. Odpowiedni numer telefonu powinien znajdować się na rowerze.

Którędy można jeździć?

Cyklistów w mieście jest coraz więcej, wielu z nich zjeżdża ze ścieżek na chodnik. Czy jednak mogą poruszać się po placu Litewskim? – Tylko w określonych miejscach – zaznacza Marek Poznański, menadżer śródmieścia. – Patrząc na plac od Krakowskiego Przedmieścia w kierunku deptaka to główne przecięcie, którędy można poruszać się rowerami, a także skręt na wysokości hotelu Europa w kierunku ulicy Radziwiłłowskiej.

Straż miejska nie będzie polować na tych, którzy zjadą ze ścieżki. Muszą jednak zachować szczególną ostrożność i uważać na pieszych.

Hulajnogi do wypożyczenia

Niedługo na lubelskich chodnikach mogą się pojawić elektryczne hulajnogi. To możliwe jeszcze w tym sezonie. – Z punktu widzenia użytkownika to wartość dodana, ponieważ odpala sobie jedną aplikację, a w niej widzi różne typy pojazdów – mówi Paweł Maliszewski, prezes i założyciel sieci elektrycznych skuterów Blinkee. – Nasze plany uzależnione są od miasta. Wprowadzając tę usługi chcemy dbać o porządek w mieście.

Co na to lubelski ratusz? – Idea jest bardzo dobra, mamy jednak pewne wątpliwości – przyznaje Karol Kieliszek. – Poruszający się hulajnogą jest traktowany jak pieszy, jednak mamy sytuację konfliktową. Na hulajnodze elektrycznej osoba porusza się zdecydowanie szybciej niż pieszy. Hulajnoga nie emituje hałasu, więc w przeciwieństwie do roweru to bardziej wywrotowy środek transportu, więc jest sporo kwestii, które przysparzają wahania – mówi. Urzędnicy do samych hulajnóg i wprowadzania nowych form transportu nie mają zastrzeżeń.

Jeżeli rozmowy firmy Blinkee z władzami miasta elektryczne hulajnogi miałyby się pojawić w ciągu miesiąca. 

MaTo / opr. KS

Fot. mat. prasowe Blinkee

Exit mobile version