Umowę na przygotowanie dokumentacji na dwa odcinki przyszłej drogi S17 Piaski – Hrebenne podpisali z wykonawcą w Zamościu przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– Inwestycja była możliwa do zrealizowania dzięki zwiększeniu limitu wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych do 135 miliardów złotych – powiedział obecny przy podpisaniu umowy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
– Tą drogą zajmowano się już ponad 10 lat temu. Dzisiaj mamy przyjemność podpisać pierwszy dokument wieńczący dwa odcinki – od Piask aż do Hrebennego. To jest droga ekspresowa o kolosalnym znaczeniu strategicznym jeżeli chodzi o szkielet komunikacyjny w tej części Lubelszczyzny – mówi dyrektor lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Mirosław Czech.
Co na to mieszkańcy Zamościa, przyszli użytkownicy ekspresówki? – Bardzo dobrze, szkoda, że tak późno. Jeżdżę po świecie i mam porównanie. Kiedyś u nas było gorzej, teraz się poprawiło. Trzeba popatrzeć jak to jest w Niemczech, tam są wszędzie ekspresówki – mówią.
– Robimy wszystko, żeby było jeszcze lepiej. Mieszkańcy Lubelszczyzny zasługują na to, żeby się poruszać bezpiecznie po dobrych drogach. Tzw. obwodnica Zamościa bardzo odciąży ruch samochodowy w mieście, co też przyczyni się do tego, że będzie w nim spokojniej. Myślę, że z tej inwestycji mieszkańcy Zamojszczyzny będą zadowoleni – mówi wicemarszałek Sejmu, Beata Mazurek.
– O tym jak potrzebna jest budowa szybkiej, bezpiecznej i komfortowej drogi drogi łączącej Lublin z Zamościem przekonaliśmy się jadą na konferencję. Dotarcie tutaj nie było ani łatwe, ani szybkie – mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Rafał Weber. – Jednak to się szybko zmieni. Zależy nam na spięciu komunikacyjnym naszego kraju. Istotą jest ten „ruszt” czyli drogi szybkiego ruchu, ale do nich docierać muszą drogi lokalne – dodaje.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe obejmie odcinki między węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ oraz – Zamość Sitaniec i Zamość Wschód, czyli łącznie około 22 kilometrów. Jego wykonawcą będzie spółka Mosty Katowice.
Realizację całej drogi ekspresowej przewidziano w latach 2021-2025.
AlF
Fot. archiwum
CZYTAJ TAKŻE: S17: umowy na kolejne odcinki podpisane