Pociągi wróciły na trasę Dęblin-Garwolin

20190506 092025

Z Dęblina do Garwolina można już dojechać pociągiem. Na zmodernizowanym szlaku powstało 13 nowych peronów. Wprawdzie ruch odbywa się na razie po jednym torze, ale jest to ważny element modernizacji całej trasy z Lublina do Warszawy.

Dotychczas pasażerowie musieli korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej, a było to bardzo uciążliwe. – Pociąg osobowy do stacji Warszawa Zachodnia przez stację Warszawa Wschodnia, Warszawa Śródmieście, stoi na torze trzecim przy peronie drugim – na taki komunikat płynący z głośników na stacji w Dęblinie podróżni czekali prawie 2 lata.

– Wreszcie będzie lepiej. Autobusami było ciężko podróżować, podróż trwała bardzo długo.  Wszyscy na to czekali, bardzo dobrze, że to wszystko ruszyło. Szkoda, że jeszcze nie w kierunku Lublina – mówią podróżujący.

–  Pasażerowie mogą korzystać z przebudowanych peronów między innymi w Garwolinie, Sobolewie czy też w Rzyczynie. Zostały one wyposażone w nowe ławki, nowe oświetlenie – mówi Karol Jakubowski z Polskich Linii Kolejowych. – Prace skupiły się na ułożeniu 52 kilometrów nowego toru pomiędzy Garwolinem a Dęblinem, wznowienie ruchu umożliwiło także przebudowanie 109 rozjazdów, rozwieszono nową sieć trakcyjną – dodaje.

– Większość naszych stałych klientów się odwróciła, omija tą stację. Wybrali jakieś inne środki transportu typu prywatne samochody. Widać to po obrotach. Mam nadzieję, że powrót pociągów spowoduje, że ruch wróci, na czym my również skorzystamy – mówi pracownica Polskich Linii Kolejowych.

– Dla mieszkańców Dęblina ważne jest otwarcie i udrożnienie przejazdu na ulicy Balonna oraz otwarcie przejazdu na Rycice, czyli na ulicę 1000-lecia. Obydwa wydarzenia mają nastąpić 31 maja tego roku – mówi Beata Siedlecka, burmistrz Dęblina.

– Jesienią 2019 roku planowane jest wznowienie ruchu pociągów, po jednym torze, na odcinku pomiędzy Lublinem a Dęblinem i dalej do Warszawy. Ruch pociągów po dwóch torach planujemy na koniec 2020 roku. Po zakończeniu przebudowy i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, trasa będzie dostosowana do prędkości 160 km / h  – informuje Karol Jakubowski z Polskich Linii Kolejowych.

Koszt modernizacji linii kolejowej z Lublina do Warszawy to ponad 3 miliardy złotych.

ŁuG / opr. SzyMon

Fot. Łukasz Grabczak

Exit mobile version