Spółka Solaris Bus & Coach jako jedyna wystartowała w przetargu na dostarczenie do Lublina 15 trolejbusów przegubowych. Jej oferta przekracza jednak kwoty zaplanowane przez Zarząd Transportu Miejskiego.
ZTM korzysta z 2 projektów unijnych, dlatego rozbił przetarg na 2 postępowania. Pierwszy dotyczy zakupu 5 trolejbusów – na ten cel miasto ma ponad 12 mln zł. Solaris zaproponował kwotę o ponad 2,5 mln zł wyższą. W przypadku postępowania na 10 trolejbusów ZTM ma do dyspozycji niewiele ponad 24 mln zł, a oferta Solarisa opiewa na kwotę wyższą o ponad 5 mln 100 tys. zł.
– Mamy teraz dwie możliwości. Pierwsza, to rozpisanie nowego przetargu, a druga – zwiększenie kwot na sfinansowanie zamówień pod warunkiem, że oferty nie będą podlegać odrzuceniu. Decyzja zostanie podjęta w najbliższym czasie – mówi rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego, Justyna Góźdź.
Miasto chce kupić 18-metrowe, niskopodłogowe i klimatyzowane trolejbusy, wyposażone w dodatkowy napęd w postaci baterii, monitoring oraz automaty do sprzedaży biletów, akceptujące zarówno monety, jak i płatności zbliżeniowe kartami.
Pięć trolejbusów ma trafić na ulice Lublina najpóźniej do maja 2020 r. Pozostałe 10 – do 1 kwietnia 2021 r. Nowe przegubowce zostaną skierowane do obsługi linii 156, 158 i 160.
PaSe
Fot. archiwum