Ścieżka rowerowa czy tor przeszkód? Rowerzyści skarżą się na wysokie progi

rower 4

Nowo wybudowana ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Brzeskiej w Białej Podlaskiej okazuje się być torem przeszkód. Rowerzyści skarżą się na zbyt wysokie progi usytuowane na zjazdach na ulicę.

– Bardzo często jeżdżę ścieżką wzdłuż ulicy Brzeskiej i utwierdzam się w przekonaniu, że jest to ścieżka pełna niebezpieczeństw. Progi na skrzyżowaniu ul. Brzeskiej z Jana Pawła są za wysokie. Zmierzyłam je dzisiaj – są wysokie na 7 cm. To duży problem – zwracają uwagę mieszkańcy, zaznaczając, że taka sytuacja może doprowadzić do nieszczęścia.

Zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu progi na ścieżkach rowerowych nie powinny przekraczać wysokości 1 cm.

– Ścieżka została wykonana zgodnie z projektem budowlanym. Projektem tym nie jest objęta nawierzchnia ulicy Brzeskiej i to powoduje, że na chwilę obecną są takie różnice w tej wysokości – mówi Andrzej Plebanowicz z wydziału dróg Urzędu Miasta Biała Podlaska: – Pan prezydent przeznaczył środki na wykonanie nakładki na przedmiotowym skrzyżowaniu, czyli Brzeskiej z Jana Pawła. Po wykonaniu tej nakładki różnice zostaną zniwelowane.

– Nie mówimy tylko o skrzyżowaniu Brzeskiej z Jana Pawła, ale również o zjeździe z Brzeskiej w ulicę Rolniczą. Tam jest nawet wysepka, więc tych progów jest – uwaga – sześć. Podobnie jest na skrzyżowaniu Brzeskiej z Aleją Tysiąclecia. Wysokie progi są praktycznie na wszystkich zjazdach ze ścieżki na ulice.

– Przyjrzymy się temu tematowi – zaznacza Andrzej Plebanowicz: – Rozporządzenie mówi o 1 cm przy ścieżkach rowerowych, natomiast przy budowie ulic ta wysokość jest troszeczkę większa. Sugerowane jest to tym, że przy opadach woda płynąca wzdłuż ulicy wpływałaby na ścieżkę rowerową czy chodnik bezpośrednio przylegający do jezdni. Przyjrzymy się temu. Jeżeli rzeczywiście będą wyraźne różnice w tych wysokościach, na pewno podejmiemy działania, które będą zmierzały ku temu, żeby te różnice zniwelować i poprawić płynność ruchu, a zarazem wygodę jazdy dla rowerzystów. Ścieżka jest jeszcze objęta gwarancją udzieloną przez wykonawcę, także wszystkie wychodzące niedociągnięcia na pewno będą przez wykonawcę poprawiane.

– W tym roku oddaliśmy ścieżkę w ciągu ul. Brzeskiej oraz Terebelskiej i Grunwaldzkiej – mówi Maciej Buczyński, zastępca prezydenta miasta: – W tej chwili czekamy na rozstrzygnięcie przetargu na budowę ścieżki rowerowej w ciągu ul. Janowskiej. Cały system ścieżek powoli będziemy dopinać i w przyszłym roku praktycznie skończymy realizację, bo jeszcze została ścieżka rowerowa w ciągu ul. Sidorskiej. Tutaj chcemy to skoordynować z modernizacją ulicy, żeby kompleksowo zrobić całą inwestycję.

Po zrealizowaniu inwestycji łączna długość ścieżek rowerowych będzie wynosić w Białej Podlaskiej 40 km. Koszt przedsięwzięcia wyniesie 20 milionów złotych, z czego połowę środków zarezerwowano z budżetu Unii Europejskiej.

MaT (opr. DySzcz)

Fot. Małgorzata Tymicka

Exit mobile version