Tym razem Witold Paszt, Jerzy Słota i Dariusz Tokarzewski porwą swoich fanów do lat 80-tych – czasów, kiedy święcili największe triumfy na scenach polskich i zagranicznych.
Piosenka powstała w 1987 roku na terenie dawnej Czechosłowacji. W wersji oryginalnej zespół VOX śpiewał ją po angielsku (tyt. org: „Rainy Day”). „Liczymy, że singiel urzeknie też tę część naszej publiczności, która ma podobne pesele do naszych i pamięta wersję angielską. To jest swego rodzaju prezent od nas dla nich z okazji #40latVOX” – dodaje Witold Paszt.
Za najnowszy aranż odpowiada uznany producent muzyki elektronicznej Agim Dżeljilji. Tworzył zespoły Öszibarack, NERVY, współpracował z Noviką, zespołami Hurt, Husky oraz HEY, a ostatnio z Brodką przy projekcie „Wszystko czego dziś chcę”, promującym serial Rojst. Był także odpowiedzialny za produkcję muzyczną ostatniej piosenki VOX – „Tęczowy Most”.
<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/ASE8Xq003I8″ frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen></iframe>
„Pomysł na nagranie Porwij mnie zrodził się w naszych głowach już jakiś czas temu. Zainspirowała nas do tego młodsza część naszej publiczności, która odgrzebuje teraz nasze stare nagrania, słucha ich na winylach i kasetach, i jak donosi, widzi w nich wielką wartość i jakość. Pomyśleliśmy, że fajnie byłoby wrócić muzycznie do tamtych czasów i pokazać naszym fanom, że nadal możemy tworzyć na najwyższym poziomie i w oryginalnym stylu” – mówi Witold Paszt, lider zespołu. „Oczywiście jest to też dla nas podróż sentymentalna do czasów naszej młodości! A potraktowaliśmy ją niezwykle poważnie, bo do nagrania teledysku przygotowaliśmy się solidnie, jak za starych dobrych czasów, z bardzo konkretną choreografią i kostiumami.”
Klip do piosenki zrealizowany został we współpracy z największą firmą oświetleniową w Polsce – PIRAMIDA FILM. Do jego realizacji wykorzystano ponad 200 źródeł światła, profesjonalny sprzęt filmowy, efekty specjalne oraz połączenie współczesnych technik realizacyjnych z analogowymi, znanymi z polskiej telewizji lat 70-tych i 80-tych. Autorem zdjęć jest Mateusz Pastewka, a reżyserem – Marek Serdiukow.
(fot. by Pasztka – praca własna, CC BY-SA 4.0 / mat. pras. Wydawnictwo Agora)