Lublin nagrodzony tytułem „Polskiej Marki Turystycznej” przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Kapituła konkursowa szczególnie podkreślała spójność działań promocyjnych oraz wysoki poziom zarządzania ofertą turystyczną miasta.
CZYTAJ: Lubelszczyzna szczególnie atrakcyjna turystycznie
– To ważna nagroda – podkreśla prezydent Lublina, Krzysztof Żuk. – Po pierwsze dlatego że, przy dobrej strategii, którą opracowaliśmy, Lublin wyraźnie zyskuje. W wyniku tych działań mamy stale zwiększająca się, a tak naprawdę podwojoną, liczbę turystów. Zewnętrzna opinia o Lublinie jest w coraz większym stopniu budowana właśnie przez nich. Mówimy tu także o tych turystach, którzy wybierają nasze miasto nie tylko weekendowo, ale korzystają z oferty kulturalnej.
Nagroda pozwala miastu na działanie promocyjne przy wsparciu Polskiej Organizacji Turystycznej. W sumie tytuł „Polskiej Marki Turystycznej” otrzymał pięć miejsc, w tym dwa znajdujące się w naszym regionie. Oprócz Lublina nagrodę dostała też Kraina Lessowych Wąwozów.
CZYTAJ: Plac Litewski drugą najlepiej zagospodarowaną przestrzenią w Polsce
Lublin został także wyróżniony nagrodą honorową Towarzystwa Urbanistów Polskich za rewitalizację placu Litewskiego i deptaka.
LilKa / opr. ToMa
Fot. pixabay.com