Już za kilka miesięcy na rynku pojawi się mobilna aplikacja wspomagająca projektowanie i wykonywanie zadań w badaniach marketingowych. To innowacja opracowana przez zespół pod kierunkiem dziekana Wydziału Ekonomicznego UMCS, prof. Radosława Mącika.
Aplikacja posłuży między innymi do badania wizerunku produktów. Z wyników mogą korzystać np. właściciele firm, aby porównać wizerunek swoich produktów z wizerunkiem artykułów konkurencji.
– Tego typu narzędzia braku na rynku. Do tej pory ten typ badań przeprowadza się z wykorzystaniem papieru, nożyczek i kleju – uczestnicy badania przyklejają ocenianie przez siebie elementy na mapę. O ile ten etap jest zabawny, to dla badacza jest bardzo pracochłonny, ponieważ musi on ręcznie zebrać i przeanalizować wszystkie dane. Nasza aplikacja ma ułatwić pracę zarówno uczestnikom, jak i badaczom, którym zaoszczędzi nawet 80% czasu, który wcześniej był poświęcany pracy związanej właśnie z analizą danych – mówi profesor Radosław Mącik.
Jedną z testujących narzędzie była Monika Ratajczyk z Wydziału Ekonomicznego w Katedrze Metod Badawczych i Zarządzania UMCS. – Jest ono bardzo użyteczne. Zaoszczędzi na pewno kilka godzin dla pojedynczego badania. Dzięki niemu nam wszystkim będzie się lepiej pracowało – mówi.
Narzędzie ma być dostępne na rynku w pierwszym kwartale 2020 roku. Planowane jest także udostępnianie aplikacji w formie krótkich np. miesięcznych licencji, za relatywnie niską kwotę.
Narzędzie powstało w ramach programu „Inkubator Innowacyjności”. Koszt badań to ok. 40 tys. złotych.
SzyK / SzyMon
Fot. Kinga Szymanek