Dziewięćdziesiąt lat temu, modelem 201, Peugeot zainicjował serię samochodów z cyfrą „2″ na początku, wprowadzając tym samym numeryczne oznaczenie wielkości pojazdu. Jednocześnie po raz pierwszy wprowadził wówczas do trzycyfrowego oznaczenia modelu środkowe „zero”, czemu pozostał wierny do dziś.
Największą sławę przyniósł „dwusetkom” spod znaku lwa debiutujący w 1983 roku model 205, wyprodukowany w ponad pięciu milionach sztuk. Teraz mamy już Peugeota 208 i to drugiej generacji. Cechą szczególną pojazdu jest, że wersja spalinowa i elektryczna niczym, poza samym silnikiem, się nie różną. Rozbudowany jest także i-Cockpit.
Peugeot 208 jest wśród kilkudziesięciu zgłoszeń do pierwszej edycji konkursu na „Samochód roku w Polsce”. Do dziś (04.11) jurorzy, wśród których jest Jacek Bieniaszkiewicz z Polskiego Radia Lublin, wybierali piątkę finalistów. Poznamy ją 5 listopada.
JB / opr. ToMa
Fot. Jacek Bieniaszkiewicz