Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego opublikował dziś kolejny „Licznik Elektromobilności”. Na koniec października zarejestrowanych było w Polsce niespełna osiem tysięcy osobowych samochodów stricte elektrycznych – czyli tylko na baterie – oraz hybryd PHEV, których akumulatory mogą być ładowane są z gniazdek. Liczby nie są imponujące, ale teraz porozmawiamy o prądzie w innym kontekście: prognoz o nadchodzącej prawdziwej zimie, tej z mrozami. Nikogo nie trzeba przekonywać, że spadki temperatury natychmiast powodują spadek sprawności akumulatora, zwłaszcza jego mocy rozruchowej.
– Zadbajmy o akumulatory w naszych pojazdach – radzi Adam Potępa z Clarios Poland, polskiego oddziału globalnej firmy specjalizującej się w technologiach przechowywania energii. Tym bardziej, że średni wiek samochodów w Polsce to nadal ponad 13 lat, a akumulatorów jest często niewiele mniejszy.
JB / opr. ToMa
Fot. pixabay.com