Sukces to nie tylko dobry pomysł

12 1

Indywidualne porady eksperckie oraz szkolenia z wystąpień publicznych czy skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem – mogą z nich skorzystać uczestnicy Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. W tym roku wydarzenie odbywa się pod hasłem „Biznes bez Barier”. 

– Biznes to nie tylko dobry pomysł. Trzeba też mieć dużo szczęścia – mówi lubelski przedsiębiorca Jarosław Duda. – Zawsze mówię, że łatwiej jest obliczyć, jakie karty ma przeciwnik podczas gry w pokera, niż trafić w odpowiedni biznes. Większą ruletką jest prowadzenie biznesu, niż ta ruletka w kasynie. Zawsze są bariery, tylko trzeba umieć je analizować, znajdować rozwiązania, które umożliwiają przeciwdziałanie tym barierom.

– Bardzo wiele osób ma problem ze zrozumieniem pewnych reguł biznesowych, tworzeniem własnego modelu działania biznesowego. Wymagana do tego jest wiedza. Najczęstsze problemy to brak zrozumienia konkretnej branży, w której chce się działać,  Wynikają one najczęściej z braku wiedzy oraz braku pieniędzy na start. Jest takie powiedzenie, że dobry pomysł, ale źle wykonany, to po prostu zły pomysł. Natomiast nawet słabe pomysły, jeśli są dobrze wykonane, mogą odnieść sukces – mówi Daniel Dereniowski, prezes Zarządu Huge TECH sp. z.o.o.

– Niestety trzeba powiedzieć, że połowa pomysłów z branży IT, to aplikacje, które coś mogą nam dawać, ale nikt nie chce za to zapłacić. Dużym problemem obecnych start-upów jest to, że ich pomysły nie zostały dopracowane względem potrzeb klientów; że nie zostało sprawdzone, kto może być użytkownikiem i czy ktoś zechce nam za to zapłacić, czy powinniśmy coś przebudować – dodaje Jarosław Duda.   

– Jeśli mamy swój pomysł, to chyba najważniejszą zasadą jest to, żeby porozmawiać z ludźmi mądrzejszymi od siebie. Mam takie powiedzenie, że jeśli jest się w pokoju, w którym jest się najmądrzejszym, to trzeba zmienić pokój. Dobrze jest rozmawiać z ludźmi, poznać inne perspektywy, wtedy bardzo łatwo na samym początku zweryfikować, czy nasz pomysł ma sens – stwierdza Daniel Dereniowski.

– Często zdarza się, że projekty startupów „umierają” nie z powodu braku funduszy, ale tego, że młodym przedsiębiorcom nie udało się pokonać pewnego rodzaju barier, które się pojawiły w ich karierze. Mogą być one różnego rodzaju – na przykład formalne, jak rejestracja własnej działalności gospodarczej czy stworzenie biznesplanu. Barierami są też często utrata entuzjazmu z powodu istniejącego obok rozwiązania konkurencyjnego, które może zniechęcić do dalszej pracy nad projektem – tłumaczy Magdalena Olborska, manager ds. odpowiedzialności społecznej Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

Jak dojść do sukcesu i nie „wypalić się” w połowie drogi? 

– Wszyscy mamy dostęp do Internetu, do niezmierzonej ilości wiedzy – to wszystko jest na wyciągnięcie ręki. Jeśli chce się osiągnąć ponadprzeciętne wyniki, to trzeba się ponadprzeciętnie  zaangażować. Nikt nie mówi, że to będzie łatwe, proste, przyjemne i od razu wszyscy zostaną milionerami. Natomiast to, co jest chyba najważniejsze, to możliwość własnej kreacji świata dookoła siebie i życie na własnych zasadach – dodaje Daniel Dereniowski.

Jak mówi Jarosław Duda, przedsiębiorczość to przyszłość. – Wszyscy dążymy do tego, że będziemy działali na własny rachunek. W ten sposób pracuje już ponad 50% wykonujących pracę Amerykanów. Ten trend dla osób, które szukają stabilizacji, może wydawać się trochę negatywny, ale rynek wymaga takiego podejścia. Wymaga on też, żebyśmy byli w stanie elastycznie działać dla wielu różnych klientów, być „zwinni”, dopasowywać się.

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości rozpoczął się w poniedziałek (18.11) i potrwa do niedzieli (24.11). Udział w wydarzeniach jest bezpłatny, natomiast na wszystkie prelekcje obowiązuje rejestracja poprzez stronę: https://tydzienprzedsiebiorczosci.pl /fot./.

InNa / opr. SzyMon / YoMa

Exit mobile version