BLIK – nowa metoda płatności mobilnej po raz kolejny wykorzystana przez oszustów. Mieszkanka Świdnika straciła 1000 złotych.
Na komunikatorze portalu społecznościowego poszkodowanej jej rzekoma znajoma poprosiła, aby opłacić jej zamówienie. Kobieta podała znajomej kod BLIK, a następnie zaakceptowała płatność kodem PIN w aplikacji banku. Z konta została przelana kwota w wysokości 1000 zł. Następnie pokrzywdzona zadzwoniła do swojej koleżanki i okazało się, że to nie ona wysłała do niej wiadomość i ktoś się pod nią podszył.
Policja ostrzega przed wyłudzaniem pieniędzy przez osoby podszywające się pod znajomych w mediach społecznościowych. Kiedy ktoś pisze przez internetowy komunikator, że potrzebuje szybkiej pomocy finansowej i prosi o podanie kodu do płatności mobilnych (BLIK), należy zachować szczególną ostrożność.
ZAlew / SzyMon
Fot. pixabay.com