Pociągiem będzie można znów dojechać bezpośrednio z Lublina do Warszawy. Pierwsi pasażerowie wyruszą w niedzielę, 15 grudnia rano. Modernizacja trasy trwała ponad dwa lata. Składy pojadą jednym torem przez Dęblin i Puławy.
W najszybszym wariancie podróż ze stolicy regionu do Warszawy Centralnej zajmie 2 godziny i 40 minut.
Między Dęblinem a Lublinem zmodernizowano 15 peronów na stacjach: Puławy, Puławy Chemia, Puławy Miasto, Nałęczów, Sadurki, Motycz, Lublin oraz na przystankach: Pożóg, Klementowice, Łopatki, Czesławice, Miłocin Lubelski, Motycz Leśny, Stasin Polny oraz Lublin Zachodni.
CZYTAJ TAKŻE: Pociągi Lublin-Warszawa: wracają bezpośrednie połączenia
– Na razie pociągi pojadą po jednym torze – mówi rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe, Mirosław Siemieniec. – I na tym jednym torze „ułożonych” jest 11 par pociągów dalekobieżnych Intercity i 4 pary pociągów regionalnych. Na pewno trzeba zwrócić uwagę, że obok przejeżdżających pociągów wciąż będzie działał wykonawca modernizacji. Jest to linia kolejowa nasycona obiektami inżynieryjnymi i wykonawca będzie musiał pracować, uważając na przejeżdżające pociągi.
CZYTAJ TAKŻE: Arnold Bresch o otwarciu linii kolejowej Lublin-Warszawa
Dla kierowców przywrócenie tego połączenie kolejowego oznacza, że powinni zachować szczególną ostrożność na przejazdach kolejowych i stosować się do obowiązujących znaków.
Ostateczne zakończenie modernizacji linii kolejowej Warszawa-Lublin planowane jest na rok 2021. Wtedy z Lublina do stolicy będzie można przejechać w półtorej godziny.
Modernizacja linii kolejowej nr 7 Lublin–Warszawa jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym.
MaK / MaTo / opr. ToMa
Fot. archiwum