Być może mało kto wie, że tradycje marki SsangYong sięgają roku 1954, kiedy to pod inną nazwą rozpoczęła ona produkcję samochodów terenowych. Dziesięć lat zaczęła się ona specjalizować w budowie Jeepów na zlecenie armii amerykańskiej. W 1983 roku koreański wówczas jeszcze SsangYong (bo marka od 2010 r. jest własnością indyjskiego koncernu Mahindra & Mahindra Limited) zdecydował się rozpocząć produkcję licencyjnego Jeepa CJ-7, któremu nadano nazwę Korando. Stare, odporne na wszystko Korando nadal można spotkać w Azji Południowo Wschodniej i nie tylko. A z Korei przypływają do Europy jego prawnuki.
Najnowszym Korando jeździł Jacek Bieniaszkiewicz.
Warto przypomnieć, że w latach 1998-2000 druga generacja pojazdu była, pod nazwą Daewoo Korando, montowana w Lublinie.
JB / opr. ToMa
Fot. Jacek Bieniaszkiewicz