Grudzień to zwyczajowo czas rozstrzygnięć większości plebiscytów na samochody roku – czy to w Japonii czy w Polsce. Tylko konkursy o największym zasięgu – a więc na Europejski Samochód Roku czy Światowy Samochód Roku – mają swoje finały na wiosnę. Zwycięzców swych rankingów ogłaszają także pojedyncze wydawnictwa, gazety i portale, choć niewiele z nich liczy się w branży motoryzacyjnej. Przykładem jednego z tych topowych jest plebiscyt brytyjskiego Top Gear.
O jego werdykcie rozmawiał z przedstawicielem laureata Jacek Bieniaszkiewicz.
W 2019 w plebiscycie Top Gear jako producent roku została wyróżniona cała Grupa Renault, czyli marki Renault, Dacia i Alpine. Myślę, że Grupa Renault jest doskonała w różnorodności, bo z jednej strony produkuje wysokiej jakości samochody wielkoseryjne, czyli Renault i Dacia, a z drugiej strony jesteśmy w stanie stworzyć takie samochody, jak Alpine A110S czy Renault Megane R.S. Trophy R, który pobija rekordy na torach wyścigowych świata. Nagrody trafiły tez do dwóch samochodów Renault: „Performance Car of The Year” zostało Megane R.S. Trophy R, a „City Car of The Year” Renault Zoe – mówi Janusz Chodyła, attaché prasowy Renault Polska
Npoczątku grudnia poznaliśmy zwycięzcę pierwszej edycji „Samochodu Roku w Polsce”. Tytuł Car of the Year 2020 zdobyła Kia XCeed.
JB / opr. ToMa
Fot. archiwum