Z jakich źródeł korzystają osoby kupujące samochód? – zbadała to Paulina Niedziałek (na zdj.), absolwentka marketingu i komunikacji rynkowej Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej. Jej praca licencjacka zajęła drugie miejsce w konkursie Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.
Paulina Niedziałek skupiła się na poszukiwanie przez potencjalnego nabywcę informacji o dostępnych autach i ich cechach. Wykazała różnice w ocenie źródeł wśród kobiet i mężczyzn, jak również w różnych grupach wiekowych.
– Wyniki badań pokazują, że najbardziej wiarygodne źródła to opinie znajomych, rodziny, a także rekomendacje w formie wideo – mówi Paulina Niedziałek.
Jak wynika z badań, wraz z wiekiem rośnie skłonność do unikania źródeł on-line oraz chęć wyrażania opinii na temat użytkowanego auta w Internecie. Kobiety kupując auto zwracają uwagę na wyposażenie , a mężczyźni – parametry techniczne.
Paulina Niedziałek badaniami objęła ponad 270 osób.
PaSe / opr. MatA
Fot. ToMa