Przebudowa Warszawskiej na kolejnym etapie. Kontrowersje wokół wycinki

warszawska

W Białej Podlaskiej rozpoczął się drugi etap przebudowy jednej z ważniejszych dojazdowych ulic w mieście. Ulica Warszawska będzie remontowana na odcinku jednego kilometra – od skrzyżowania z ulicą Kopernika do siedziby PGNiG.

Wstępne prace objęły wycinkę aż 120 drzew. Wywołało to publiczną dyskusję.

– Teraz wszyscy „znęcają się” nad drzewami. Wszędzie je wycinają. Jest pustynia dookoła. Udusimy się, bo jest coraz mniej drzewek – oburza się część mieszkańców.

Z kolei inni bialczanie godzą się na wycinkę, ponieważ – jak mówią – zwiększa ona bezpieczeństwo.- Teraz kierowcy mają lepszy widok, a piesi są bezpieczniejsi, bo drzewa były bardzo stare. Zasłaniały latarnie, kiedy się jechało samochody. Drzewa są potrzebne, ale jeśli ma to pomóc, żeby było bardziej bezpiecznie, to niech tak będzie.  

– Wycinka drzew była konieczna i podyktowana względami bezpieczeństwa – mówi rzecznik urzędu miasta w Białej Podlaskiej, Gabriela Kuc-Stefaniuk. – Odbyła się na podstawie zaleceń projektanta, którzy przygotował rozbudowę ulicy Warszawskiej. Zostały usunięte te drzewa, których wycinka była konieczna. Wśród nich były również drzewa chore. Te, które pozostały, zostały zabezpieczone przed uszkodzeniami przez ciężki sprzęt. Zostały otoczone specjalnym oszalowaniem. Oczywiście wycinka każdego drzewa jest szkodą. Ale w przypadku budowy drogi, zwłaszcza takiej, na której ruch jest bardzo duży, musimy mieć na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo. Wycinka drzew wiąże się ze zwiększeniem widoczności oraz zwiększeniem bezpieczeństwa kierowców i pieszych.  

Kierowcy cieszą się, że ulica zostanie zmodernizowana. – Na Warszawskiej było kiepsko: ulica krzywa, wyboje. W dzisiejszych czasach nie powinno być takich ulic. Tym bardziej, że jest to „wylotówka” z miasta – stwierdza jeden z nich.

Aktualnie na ulicy Warszawskiej prowadzone są prace przygotowawczo-rozbiórkowe. Usuwane są korzenie i pnie drzew. Wkrótce mają być rozbierane także elementy chodników i krawężników. Wszystkie prace odbywają się poza jezdnią, tak więc nie ma większych utrudnień w ruchu. – Mogą wystąpić tylko chwilowe utrudnienia poprzez nieduże przewężenia jezdni. Na remontowanym odcinku wprowadzono ograniczenia prędkości do 40 km/h – informuje Paweł Bruszewski,  naczelnik Wydziału Dróg Urzędu Miasta w Białej Podlaskiej.

Przebudowa nawierzchni ulicy rozpocznie się najprawdopodobniej wiosną.

– Inwestycja obejmuje budowę drogi o dwóch pasach ruchu. Każdy z nich będzie miał 3,5 metra szerokości. Zostanie zbudowana również dwukierunkowa ścieżka rowerowa, chodniki po obu stronach drogi. Przejścia dla pieszych zostaną zaopatrzone w bezpieczne wyspy dzielące. Zostaną również przebudowane cztery skrzyżowania – wylicza Gabriela Kuc-Stefaniuk.

Zakończenie modernizacji Warszawskiej zaplanowano na lato 2020 roku.

Koszt II etapu przebudowy ulicy Warszawskiej w Białej Podlaskiej wyniesie ponad 13 mln złotych, z czego ponad 8 mln to dotacja z Funduszu Dróg Samorządowych.

MaT / opr. ToMa

Fot. Małgorzata Tymicka

Exit mobile version