Od poniedziałku, 16 marca zmieniają się zasady przyjmowania petentów w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim w związku z ogłoszeniem w Polsce stanu zagrożenia epidemiologicznego.
Od 16 marca wszystkie wcześniej umówione wizyty w sprawach załatwianych przez wydziały urzędu zostały anulowane. Wstrzymuje się rezerwację nowych wizyt. W wyjątkowych sytuacjach klienci będą przyjmowani po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty. Numery podane są na stronie internetowej urzędu.
Wojewoda lubelski, Lech Sprawka apeluje o przesyłanie wszelkiej korespondencji drogą pocztową na adres urzędu: Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie ul. Spokojna 4, 20 – 914 Lublin.
W przypadku postępowań administracyjnych należy się kontaktować telefonicznie z Punktem Obsługi Klienta lub z wydziałem merytorycznym załatwiającym sprawę.
Wizyty w sprawie złożenia wniosku o paszport będą umawiane w sytuacjach wyjątkowych, udokumentowanych, wyłącznie po wcześniejszej rejestracji telefonicznej pod numerami delegatur Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w największych miastach regionu. Podobnie będzie z odbiorem dokumentów.
Cudzoziemcom będą wydawane jedynie karty pobytu i tylko w godzinach 10.00–12.00.
Klienci w sprawach świadczeń rodzinnych i wychowawczych powinni korzystać z formularza elektronicznego lub kontaktować się z urzędem telefonicznie, tak samo będą przekazywane informacje z zakresu gospodarki nieruchomościami.
Wojewoda lubelski zachęca także do korzystania z portalu www.epuap.gov.pl. Aby potwierdzić profil zaufany nie trzeba udawać się do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego. Potwierdzenia można dokonać za pośrednictwem bankowości elektronicznej – na stronie www.pz.gov.pl.
Pełny tekst oświadczenia poniżej.
LeW / opr. ToMa
Fot. archiwum
OGŁOSZENIE o ograniczeniu w wykonywaniu zadań przez Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Na podstawie § 8 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemiologicznego (Dz. U. poz. 433), w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie obywateli
zawiadamiam, że:
od dnia 16 marca 2020 r. do odwołania wprowadzono następujące zmiany w zasadach przyjmowania klientów w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie :
1. Wszystkie wcześniej umówione wizyty w zakresie spraw załatwianych przez wydziały Urzędu zostały anulowane. Wstrzymuje się rezerwację nowych wizyt.
W wyjątkowych sytuacjach klienci Urzędu będą przyjmowani po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty z wydziałem merytorycznym załatwiającym sprawę(numery telefoniczne podane są na stronie internetowej Urzędu).
Apeluję o przesyłanie wszelkiej korespondencji drogą pocztową na adres Urzędu:
Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
ul. Spokojna 4
20 – 914 Lublin
Wydział ………………………………..
2. W zakresie informacji na temat funkcjonowania Urzędu oraz prowadzonych postępowań administracyjnych, w tym skorzystania z prawa zapoznania się z materiałem dowodowym – klienci powinni kontaktować się telefonicznie z Punktem Obsługi Klienta tel. 81-74-24-100 lub z wydziałem merytorycznym załatwiającym sprawę (numery telefonów na stronie internetowej Urzędu).
3. W zakresie paszportów:
Wizyty klientów w sprawie złożenia wniosku o dokument paszportowy będą umawiane w sytuacjach wyjątkowych (udokumentowanych) wyłącznie po wcześniejszej rejestracji telefonicznej pod numerami:
Lublin – tel. 81-74-76-447 lub 81-74-77-400
Biała Podlaska – tel. 83-34-49-254
Chełm – tel. 82-56-27-621
Zamość – tel. 84-67-76-535
Odbiór gotowych dokumentów będzie odbywał się tylko w wyjątkowych sytuacjach w godzinach 10.00 – 12.00 po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
4. W zakresie obsługi cudzoziemców
Cudzoziemcom będą wydawane jedynie karty pobytu – w godzinach 10.00–12.00 po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym pod numerami:
Lublin – tel. 539-531-307, 81 74-24-781, 81-74-24-549
Biała Podlaska – tel. 83-34-49-257
Chełm – tel. 82-56-27-644
Zamość – tel. 84-67-76-535
5. W zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
Klienci w sprawach świadczeń rodzinnych i wychowawczych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego powinni korzystać z formularza elektronicznego, dostępnego na stronie internetowej Urzędu lub kontaktować się z Urzędem telefonicznie:
– poniedziałki i wtorki w godzinach 8:00-11:30 tel. 81-74-24-583 lub 81-74-24-584
– środy, czwartki i piątki w godzinach od 8:00 – 12:00 tel. 81 74-24-128
6. W zakresie gospodarki nieruchomościami
Informacje z zakresu gospodarki nieruchomościami klienci mogą uzyskać telefonicznie:
– w sprawach Skarbu Państwa i gospodarki nieruchomościami tel. 81-74-24-286
– w sprawach odszkodowań tel. 81-74-24-389
– w sprawach mienia zabużańskiego tel. 81-74-24-170
– w sprawach nadzoru instancyjnego i kontroli tel. 81-74-24-451.
7. Zachęcam także do korzystania z portalu www.epuap.gov.pl
Aby potwierdzić profil zaufany nie trzeba udawać się do Urzędu. Potwierdzenia można dokonać za pośrednictwem bankowości elektronicznej – na stronie www.pz.gov.pl
WOJEWODA LUBELSKI
Lech Sprawka
Lublin, dnia 15 marca 2020 r.