Społeczność IV Liceum Ogólnokształcącego w Białej Podlaskiej udowodniła, że zdalne nauczanie może być kreatywne. Uczniowie, absolwenci oraz nauczyciele w ramach zdalnych zajęć nagrali audiobooka z własną interpretacją „Dżumy” Alberta Camusa.
– Pomysł zrodził się z potrzeby bycia razem w tych trudnych czasach – mówi inicjatorka projektu, dyrektor szkoły Aleksandra Dopierała, która również wzięła udział w nagraniach audiobooka.
– Nasz projekt przede wszystkim miał główne przesłanie, żeby być razem mimo wszystko i przede wszystkim, żebyśmy mogli poradzić sobie z tą trudną sytuacją kiedy nie jesteśmy na co dzień z uczniami w klasach – mówi nauczycielka języka polskiego, koordynator projektu Beata Samojluk: – Jednocześnie akurat „Dżuma” nadaje sens życiu, żeby wierzyć w działania, które zawsze, w każdej chwili mogą nadać nam ich sens i dawać wiarę w to, że jesteśmy w stanie przezwyciężyć wszystkie trudności. Stąd wybór tego tekstu. Jednocześnie klasa trzecia zaczyna teraz „Dżumę” jako lekturę, więc pomyśleliśmy, że będzie to bardzo dobra pomoc dydaktyczna.
– Uważam, że sam projekt był wspaniałym pomysłem – mówi Faustyna Wojdakowska, uczennica IV Liceum Ogólnokształcącego: – Pomógł nam lepiej zrozumieć ten tekst, wczuć się w emocje bohaterów, zapoznać się z nim i zrozumieć co autor chciał przez niego przekazać. Na pewno w pewien sposób odnosiliśmy to do rzeczywistej sytuacji – dodaje.
– Uważam, że to jest bardzo dobra powtórka do matury – mówi Jakub Lesiuk, uczeń IV Liceum Ogólnokształcącego: – Jest to też bardzo fajna inicjatywa z racji tego, że nasza szkoła słynie z eventów tego typu. Mamy koło teatralne rozwinięte na dosyć dobrym poziomie. Było to bardzo ciekawe doświadczenie poznania od drugiej strony pracy związanej z nagrywaniem audiobooków. Niektórzy z nas łączą przyszłość z pracą w teatrze, radiu czy telewizji.
Autorski audiobook nagrany przez uczniów i nauczycieli IV Liceum Ogólnokształcącego dostępny jest na stronie internetowej szkoły: www.staszicbiala.pl.
MaT (opr. DySzcz)
Fot. www.staszicbiala.pl