Jesteśmy razem. Jak twórczo spędzić czas z dziećmi?

razem 2020 04 06 212458

Puławskie Centrum Terapii i Diagnozy „Inicjatywa” zachęca dzieci i rodziców do wspólnego i aktywnego spędzania czasu w domu. „#Jesteśmy razem” – to tytuł internetowego wyzwania przygotowanego przez terapeutów placówki.

– Opracowaliśmy zestaw zadań, zabaw i ćwiczeń na 5 dni tygodnia – mówi Paweł Romański z Centrum Terapii i Diagnozy „Inicjatywa”. – Każdego dnia dotykamy innej sfery: sensoryki, motoryki czy też prowadzimy zajęcia psychologiczno-pedagogiczne. Materiały zostały przygotowane przez naszych terapeutów, zarówno w formie e-booka, jak i „teleporady”, czyli zajęć wideo, które będą publikowane codziennie na Facebooku „Incjatywy”, a bez których nie da się skończyć zadania. Na dzisiaj zaplanowane są zajęcia ruchowe.

– Każdy rodzic musi w tym momencie wykazać się bardzo dużą kreatywnością, jeśli chodzi o pracę nad motoryką swojego dziecka. Starajmy się, aby te zabawy powodowały jak największy wydatek energetyczny, ale miejmy też chwilę na to, żeby się zrelaksować i zrobić na przykład masaż bądź wprowadzić inną formę bliskości, żeby zredukować stres, który pojawia się u rodzica i dziecka – wyjaśnia fizjoterapeuta Przemysław Socha.

– Proponujemy rodzicom na każdy dzień zadania z różnych „działek” tematycznych. Pierwszy dzień to zadania dotyczące rozwoju ruchowego, na drugi dzień mamy temat samodzielności, kolejny dzień to muzykowanie, a następny tematyka związana z bajkami. A na koniec będziemy proponować, jak fajnie spędzić czas, odpoczywając – wyjaśnia Ilona Cebula-Jędrak, neurologopeda.

– Naszą ofertę kierujemy do każdego, kto ma w domu dziecko w wieku przedszkolnym lub uczęszczające do pierwszych klas szkoły podstawowej. Rodzice mogą razem ze swoimi dziećmi śmiało wziąć udział w tym wyzwaniu. Ważne, żeby brali w nim udział rodzice, bo chodzi o wspólne spędzenie czasu ze swymi pociechami – dodaje Paweł Romański.

Dzięki akcji dzieci mogą choćby nauczyć się robienia zabawek. – Często wykorzystujemy w tym celu po prostu zwykłe kartony, puste butelki, nakrętki – opowiada Elżbieta Krześniak – Możemy w ten sposób zrobić np. kostkę Rubika. Wycinamy z kartonu otwory, malujemy małe kwadraciki na różne kolory.

– Biorę czynny udział w trzecim dniu zajęć, poświęconym muzykowaniu. Sama jestem mamą 2-letniej Michasi. Zawsze proponuje rodzicom śpiewanie piosenek. Nie tylko wzbogaca to słownik dziecka, ale także doskonale sferę motoryczną, bo piosenkom zwykle towarzyszy ruch. Wszystko to doskonale wpływa na rozwój mowy dzieci – mówi Ilona Karman, logopeda i neurologopeda.   

Szczegóły wyzwania i plan zajęć na kolejne dni można znaleźć na Facebooku i stronie internetowej puławskiej placówki.

ŁuG / opr. ToMa

Fot. Facebook Centrum Terapii i Diagnozy „Inicjatywa”

Exit mobile version