Prezydent Lublina nie będzie renegocjował umów z firmami, które wynajmują miastu powierzchnie biurowe na potrzeby Urzędu Miasta Lublin. To odpowiedź sekretarza miasta Lublin, Andrzeja Wojewódzkiego na wniosek Fundacji Wolności o podjęcie działań w celu obniżenia kosztów funkcjonowania urzędu.
W piśmie sekretarza miasta Lublin czytamy, że: „w obecnej sytuacji kluczowe jest przywrócenie płynności finansowej lubelskich przedsiębiorstw i prowadzenie przez nich działalności”, bowiem „sprawna realizacja zadań publicznych (…) uzależniona jest w dużej mierze od stanu finansów jednostki samorządowej”. A ważną częścią tych jest podatek od nieruchomości.
Wyjątkiem są trzy lokalizacje, w których znajdują się Biura Obsługi Mieszkańców, a które nie funkcjonują od połowy marca. Jak informuje rzecznik prezydenta Lublina, Katarzyna Duma, w ich przypadku Wydział Organizacji Urzędu Miasta Lublin podjął skuteczne negocjacje z Pocztą Polską S.A. dla ograniczenia kosztów. Są to jedyne lokale Urzędu Miasta Lublin, w których nie wykonują obowiązków pracownicy urzędu.
Łączna miesięczna wysokość czynszu we wszystkich 21 lokalizacjach wynajmowanych na potrzeby lokalowe Urzędu Miasta Lublin to około 580 tys. zł.
EwKa / opr. ToMa
Fot. pixabay.com