Urzędy w całej Polsce – w tym na Lubelszczyźnie – ponownie przyjmują interesantów stacjonarnie. Mieszkańcy Lublina sprawę załatwią między innymi w Urzędzie Miasta Lublin, Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim czy lubelskim oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia.
– Przyjmujemy petentów we wszystkich sprawach, ale z pewnymi ograniczeniami – mówi w rozmowie z Radiem Lublin rzecznik prasowy prezydenta miasta Lublin, Katarzyna Duma. – W Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Biurach Obsługi Mieszkańców klienci będą obsługiwani według kolejności przyjścia. W Wydziale Komunikacji w poniedziałek oraz we wtorek, w związku z centralną awarią systemu, obsługa interesantów będzie odbywała się po wcześniejszej telefonicznej rezerwacji wizyty. Natomiast już od środy (27.05) wszystko będzie odbywało się tradycyjnie, czyli z wykorzystaniem systemu kolejkowego – dodaje.
Obsługa bezpośrednia interesantów w Urzędzie Miasta Lublin jest realizowana w:
- 4 Biurach Obsługi Mieszkańców zlokalizowanych przy: ul. Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Franciszka Kleeberga 12A, Szaserów 13-15 – w godz. 7.45-15.15.
- Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Spokojnej 2 w sprawach: sporządzenia aktu zgonu w pokoju nr 287 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 oraz w sobotę w godz. 8.00-14.00 oraz zgłoszenia urodzenia dziecka w pokoju nr 284 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30,
- Wydziale Komunikacji przy ul. Czechowskiej 19A od poniedziałku do piątku w godz. 7.45-14.30;
- Wydziale Spraw Administracyjnych: w zakresie odbioru dowodu osobistego – w siedzibie Urzędu przy ul. Leszczyńskiego 20 w pokoju nr 5 (parter) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30, w zakresie ewidencji działalności gospodarczej – przy ul. Spokojnej 2 w pokoju nr 253 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30.
– Jeżeli jest konieczność przyjścia do urzędu, jak w przypadku paszportu lub spraw związanych z obywatelstwami czy pomocą społeczną, to będą przyjęcia po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie. Wszystko po to, żeby nie spowodować nadmiernej kumulacji petentów w jednym czasie i w jednym miejscu – zaznacza Paweł Paszko, dyrektor Biura Wojewody Lubelskiego.
– Zapraszamy, jeżeli ktoś ma pilną sprawę taką, jak zawarcie umowy dobrowolnego ubezpieczenia – podkreśla Magdalena Musiatowicz z Biura Prasowego Narodowego Funduszu Zdrowia w Lublinie. – Oprócz tego, potwierdzamy profil zaufany. Wznowienie obsługi zbiegło się z otwarciem nowej sali obsługi klienta. Te sprawy, które do tej pory były załatwiane na ulicy Koryznowej oraz te, które były załatwiane na ulicy Szkolnej, załatwiamy już na ulicy Nadstawnej – dodaje.
– Jeżeli chodzi o pracę urzędów, to już od kilku tygodni udostępniamy salę obsługi tylko w dwa dni: w środy od godziny 9.00 do godziny 15.00 i w piątek od godziny 9.00 do godziny 13.00 – mówi Marta Szpakowska z Izby Administracji Skarbowej w Lublinie. – Ta sytuacja na pewno będzie w niezmienionym kształcie do końca miesiąca – dodaje.
– ZUS już od 4 maja, jako jeden z pierwszych urzędów, otworzył salę obsługi klientów we wszystkich swoich placówkach – informuje Małgorzata Korba z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. – Interesanci, którzy czekają na obsługę muszą też zachować między sobą odpowiedni odstęp, czyli około 1,5 metra. Klienci wchodzą do sali obsługi pojedynczo, w zależności od dostępności stanowisk. Przy jednym stanowisku może przebywać tylko jedna osoba – dodaje.
Obostrzenia będą obowiązywać do odwołania. Godziny otwarcia poszczególnych urzędów dostępne są na ich stronach internetowych.
MaTo / opr. PaW
Fot. pixabay.com