Lublin: urzędy częściowo wznawiają bezpośrednią obsługę klientów

mouse 5079224 1920 2020 05 25 171443

Urzędy w całej Polsce – w tym na Lubelszczyźnie – ponownie przyjmują interesantów stacjonarnie. Mieszkańcy Lublina sprawę załatwią między innymi w Urzędzie Miasta Lublin, Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim czy lubelskim oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia. 
  
– Przyjmujemy petentów we wszystkich sprawach, ale z pewnymi ograniczeniami – mówi w rozmowie z Radiem Lublin rzecznik prasowy prezydenta miasta Lublin, Katarzyna Duma. – W Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Biurach Obsługi Mieszkańców klienci będą obsługiwani według kolejności przyjścia. W Wydziale Komunikacji w poniedziałek oraz we wtorek, w związku z centralną awarią systemu, obsługa interesantów będzie odbywała się po wcześniejszej telefonicznej rezerwacji wizyty. Natomiast już od środy (27.05) wszystko będzie odbywało się tradycyjnie, czyli z wykorzystaniem systemu kolejkowego – dodaje. 

Obsługa bezpośrednia interesantów w Urzędzie Miasta Lublin jest realizowana w:

– Jeżeli jest konieczność przyjścia do urzędu, jak w przypadku paszportu lub spraw związanych z obywatelstwami czy pomocą społeczną, to będą przyjęcia po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie. Wszystko po to, żeby nie spowodować nadmiernej kumulacji petentów w jednym czasie i w jednym miejscu – zaznacza Paweł Paszko, dyrektor Biura Wojewody Lubelskiego. 

– Zapraszamy, jeżeli ktoś ma pilną sprawę taką, jak zawarcie umowy dobrowolnego ubezpieczenia – podkreśla Magdalena Musiatowicz z Biura Prasowego Narodowego Funduszu Zdrowia w Lublinie. – Oprócz tego, potwierdzamy profil zaufany. Wznowienie obsługi zbiegło się z otwarciem nowej sali obsługi klienta. Te sprawy, które do tej pory były załatwiane na ulicy Koryznowej oraz te, które były załatwiane na ulicy Szkolnej, załatwiamy już na ulicy Nadstawnej – dodaje.

– Jeżeli chodzi o pracę urzędów, to już od kilku tygodni udostępniamy salę obsługi tylko w dwa dni: w środy od godziny 9.00 do godziny 15.00 i w piątek od godziny 9.00 do godziny 13.00 – mówi Marta Szpakowska z Izby Administracji Skarbowej w Lublinie. – Ta sytuacja na pewno będzie w niezmienionym kształcie do końca miesiąca – dodaje.

– ZUS już od 4 maja, jako jeden z pierwszych urzędów, otworzył salę obsługi klientów we wszystkich swoich placówkach – informuje Małgorzata Korba z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. – Interesanci, którzy czekają na obsługę muszą też zachować między sobą odpowiedni odstęp, czyli około 1,5 metra. Klienci wchodzą do sali obsługi pojedynczo, w zależności od dostępności stanowisk. Przy jednym stanowisku może przebywać tylko jedna osoba – dodaje. 

Obostrzenia będą obowiązywać do odwołania. Godziny otwarcia poszczególnych urzędów dostępne są na ich stronach internetowych. 

MaTo / opr. PaW

Fot. pixabay.com

Exit mobile version