Dwaj mieszkańcy Zamościa, robiąc zakupy w sieci, straciło blisko trzy tysiące złotych. Jeden z mężczyzn chciał kupić telefon komórkowy, drugi – grilla.
W obu przypadkach po wpłaceniu pieniędzy zamówiony sprzęt nigdy nie dotarł do pokrzywdzonych, a kontakt ze sprzedawcą się urwał.
– Apelujemy do wszystkich o czujność i ostrożność – mówi rzecznik prasowy Komendanta Wojewódzkiego Policji w Lublinie, Renata Laszczka-Rusek. – Musimy kierować się ograniczonym zaufaniem do osoby sprzedającej, korzystać ze znanych i sprawdzonych witryn sklepowych oraz portali społecznościowych, zapoznawać się wcześniej przed transakcją z opiniami i komentarzami na temat sprzedawcy. Musimy też zwrócić uwagę na cenę towaru. Zbyt niska powinna wzbudzić naszą czujność, ponieważ może świadczyć o próbie wyłudzenia od nas pieniędzy, czyli, krótko mówiąc, oszustwa – dodaje.
Trzeba też sprawdzać to, czy połączenia sieciowe z daną stroną są bezpiecznie.
Policja próbuje ustalić tożsamość internetowych oszustw.
MaTo / WT
Fot. pixabay.com