O trudnościach w uczeniu się, predyspozycjach uczniów oraz dojrzałości do przyswajania różnych treści w szkole i przedszkolu rozmawiali w Puławach uczestnicy warsztatów i seminarium naukowego.
– Spotkanie w Miejskim Przedszkolu nr 5 w Puławach to część międzynarodowego projektu naukowo-badawczego – mówi dyrektorka placówki Agnieszka Chmurzyńska. – Każde dziecko jest diagnozowane w oparciu o specjalnie do tego celu skonstruowane narzędzia, które są projektowane poprzez kadrę profesorską.
– To międzynarodowy projekt realizowany wspólnie z przedstawicielami trzech innych katolickich uniwersytetów z Francji, Włoch i Hiszpanii – mówi dr Barbara Borowska z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. – Co roku będziemy prowadzili badania, związane z różnymi trudnościami, jednocześnie szukając sposobów naprawy tych problemów.
Zaplanowano też warsztaty i wizyty studyjne. Projekt trwa od 1 października 2019 roku, a zakończy się we wrześniu roku 2022.
ŁuG / opr. ToMa
Fot. archiwum