ABC motocyklisty: opony to podstawa

tire 4209788 1920 2020 07 09 234425

Sezon motocyklowy w pełni. To widać i słychać. Niestety, coraz liczniejszej obecności jednośladów na drodze towarzysza też zdarzenia, których uczestnikami i najczęściej najbardziej poszkodowanymi są właśnie miłośnicy dwóch kółek, wysokich prędkości i przesadnego wyobrażenia o swoich umiejętnościach. Czy wiedzą czym dysponują?

Jeśli tak, to rozmowa Jacka Bieniaszkiewicza przypomni im tylko podstawy eksploatacji jednośladu. Jeśli nie, to mają szanse przyswoić sobie odrobinę niezwykle przydatnej wiedzy.

Kiedy opisujemy jazdę samochodem, często powtarzamy, że o efektach naszej jazdy, a więc bezpieczeństwie decyduje powierzchnia czterech widokówek. Tyle ma najczęściej powierzchnia styku opon z nawierzchnią. W przypadku jednośladów jest to znacznie mniej, i nawet jeśli uśmiechniemy się słysząc porównanie, którym posłużył się Piotr Sarnecki, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, to warto je zapamiętać.

– Dwa kurze jajka to wielkość styku motocykla z drogą – mówi Piotr Sarnecki. – Jeśli więc stawiacie wysokie wymagania swoim motocyklom, powinniście równie wysokie stawiać swoim oponom – dodaje.

JB

Fot. pixabay.com

 

 

 

Exit mobile version