Do grudnia tego roku pociągi z Lublina do Warszawy będą kursować po dwóch torach. A do końca marca przyszłego roku zakończy się modernizacja Dworca Głównego w Lublinie.
– Wszystkie prace odbywają się zgodnie z harmonogramem – mówi dyrektor projektu, Andrzej Kuśmierczyk. – Wybudowany peron trzeci, oddana do eksploatacji połowa peronu drugiego. Aktualnie trwają prace nad drugą połową peronu drugiego. Następnie po wybudowaniu infrastruktury związanej z przejściem podziemnym, przystąpimy do realizacji prac związanych z układem torowym. Następnie perony, wiaty peronowe, sieć trakcyjna i cała infrastruktura okalająca, czyli oświetlenie, odwodnienie.
Między Lublinem a Dęblinem kończą się prace przy budowie 70-km odcinka dwutorowej linii. Od 30 sierpnia pociągi pojadą po nowym torze między Pilawą a Otwockiem.
Koszt modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin to ponad 3,5 mld złotych.
Zobacz galerię: Wizyta techniczna na modernizowanej stacji Lublin Główny
MaTo/WP
Fot. Piotr Michalski