Nowy wiadukt ma powstać w Terespolu. Ma on wyeliminować ryzyko kolizji w ruchu drogowym i kolejowym na trasie do Warszawy.
CZYTAJ: Ruszyły przygotowania do budowy wiaduktu kolejowego w Terespolu
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły postępowanie na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla nowego dwupoziomowego skrzyżowania bezkolizyjnego na linii Warszawa – Terespol i drodze wojewódzkiej nr 698 w kierunku Siedlec. Nowy obiekt zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ulicy Wojska Polskiego.
Mieszkańcy Terespola nie mogą doczekać się budowy wiaduktu. – Powinien być przejazd bezkolizyjny i koniec. Bezpieczeństwo jest najważniejsze. – Teraz często jeżdżą pociągi towarowe i jest długi czas oczekiwania na przejazd, czasami trzeba stać 20 minut. – Ja sobie nie wyobrażam dalszego życia drugiej części miasta bez wiaduktu – mówią.
– Budowa wiaduktu całkowicie wyeliminuje ryzyko kolizji w ruchu drogowym i kolejowym, ale także usprawni system komunikacji w mieście. Inwestycja obejmie budowę bezkolizyjnego skrzyżowania, ale także budowę przyległego układu drogowego. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie koncepcji programowo-przestrzennej, która określi warunki techniczne, wskaże możliwe warianty budowy a także pozwoli na wstępne oszacowanie kosztów przedsięwzięcia – mówi Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe.
– Terespol to ważne miasto położone na szlaku komunikacyjnym nie tylko drogowym, ale również kolejowym, które łączy nam Europę Zachodnią z wnętrzem Rosji i Azją. Zresztą nie jest tajemnicą, że coraz więcej chińskich składów towarowych tędy przejeżdża. Zarówno mieszkańcy, goście, nawet ja sam kiedyś oczekiwałem na tym przejeździe ponad godzinę na otwarcie rogatek. W tej chwili prawdopodobieństwo trafienia na zamknięte rogatki jest większe niż na otwarte. Myślę, że sama budowa, która będzie miała miejsce za 2, 3 lata rozwiąże ten problem na stałe – mówi burmistrz miasta, Jacek Danieluk.
Koszt opracowania koncepcji to 180 tys. złotych. Ma ona być gotowa do połowy 2021 roku. Opracowanie koncepcji to I etap wspólnej inwestycji PLK, województwa lubelskiego oraz miasta Terespol.
MaT / SzyMon
Fot. pixabay.com