W Lublinie, podczas Zlotu Rowerów Towarowych, odbyła się ogólnopolska premiera roweru transportowego opracowanego dla specjalnie kobiet.
Rower „Logn John”, czyli „Dług Jaś”, ma przestrzeń ładunkową pomiędzy kierownicą a przednim kołem. To sprawia, że pojazd ma 2,5 metra długości.
ZOBACZ ZDJĘCIA: VI Ogólnopolski Zlot Rowerów Towarowych
– Aby ułatwić paniom manewrowanie pojazdem, powstała krótsza 2-metrowa wersja którą prezentujemy pierwszy raz w Lublinie – mówi Wojciech Augustyniak ze Stork Cargo Bike z Poznania. – Przy pedałach znajduje się czujnik magnetyczny, który wyczuwa, kiedy obracamy pedałami. Wówczas przekazuje on do sterownika informację, że użytkownik chce jechać i wtedy wspomaga nas silnik. Ale, żeby jechać, musimy pedałować. Zdecydowaliśmy się umieścić silnik w tylnej piaście, ponieważ jest on cichszy, bardziej płynny w przyspieszaniu i umożliwia hamowanie regeneracyjne. Dzięki temu możemy odzyskiwać energię podczas hamowania, podobnie jak dzieje się w przypadku samochodów elektrycznych.
CZYTAJ: Rowery cargo alternatywą dla samochodu
Elektryczny pojazd to w pełni polska konstrukcja. Rowery są produkowane ręcznie.
TSpi / opr. ToMa
Fot. Piotr Michalski