Od dziś (14.09) urzędy skarbowe przywracają obsługę klientów w systemie, jaki obowiązywał przed ogłoszeniem pandemii pół roku temu. Sale obsługi bezpośredniej będą znów czynne pięć dni w tygodniu, a nie jak od czerwca trzy, a jeszcze wcześniej tylko dwa dni. Godziny przyjęć to w poniedziałki od 7.30 do 18.00, a od wtorku do piątku od 7.30 do 14.30.
– Odblokowanie sal obsługi bezpośredniej nie oznacza, że znikają wszelkie ograniczenia – wyjaśnia Michał Deruś, rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Lublinie. – Obostrzenia jak chodzenie w maseczkach, zachowanie dystansu społecznego, odległości pomiędzy innymi klientami zewnętrznymi bądź pracownikami nie zniknęły. Ważne jest też to, że ograniczona będzie liczba osób na sali obsługi. Chciałbym natomiast zachęcić, aby fizyczny kontakt z urzędem skarbowym był ostatecznością. Jeżeli państwa sprawa jest możliwa do załatwienia przez Internet, zachęcam do korzystania z tego typu kanałów kontaktów z urzędem skarbowym – dodaje.
Do dyspozycji są usługi Twój e-PIT, e-deklaracje, ePUAP i droga mailowa. Kanałem polecanym przedsiębiorcom jest portal biznes.gov.pl. Umożliwia między innymi wnioskowanie o ulgi, zawieszenie spłaty lub umorzenie zaległości podatkowych, i tą drogą otrzymamy zaświadczenie o statusie podatnika VAT. Nadal dostępne są przed urzędami skrzynki podawcze, ale wówczas nie mamy potwierdzenia złożenia dokumentu.
JB / WT
Fot. pixabay.com