Jak ważna jest zwyczajna rozmowa, zwłaszcza w trudnym czasie izolacji spowodowanej pandemią, dla osób starszych i samotnych, przekonują się codziennie wolontariusze obsługujący Telefon Życzliwości.
– Projekt „Telefon życzliwości dla Seniorów” to wspólne przedsięwzięcie zespołu Fundacji „Subvenio” oraz wolontariuszy, prawników oraz psychologów. Tworzy go kompetentna i zaangażowana grupa wolontariuszy, którzy chętnie dzielą się wiedzą i życzliwością z rówieśnikami w trudnej sytuacji życiowej. Seniorzy-wolontariusze dyżurują przy telefonie wsparcia, który może być antidotum na samotność, pomagać w rozwiązaniu problemów prawnych, socjalnych i innych. Suma wiedzy wszystkich wolontariuszy jest nieporównywalnie większa niż wiedza jednej osoby – zaznacza inicjatorka powstania Telefonu Życzliwości, Celina Maciejewska.
Do usłyszenia po 21.40 – Magdalena Lipiec-Jaremek.
Fot. pixabay.com