„Moje samopoczucie w e-szkole”. UMCS prezentuje raport

home office 4996834 1920 2020 11 27 123748

Naukowcy Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej zbadali, jakie samopoczucie mają uczniowie podczas nauki online. Najczęściej skarżą się na brak bezpośrednich kontaktów z rówieśnikami.

W badaniu wzięło udział 360 uczniów z klas VII i VIII szkoły podstawowej oraz I klas szkół ponadpodstawowych. Z analizy najczęściej udzielonych odpowiedzi wynika całkiem pozytywny obraz warunków do e-edukacji, z którą przyszło zmierzyć się polskim uczniom w czasie pandemii.

Prawie 70% uczniów skarży się na brak bezpośrednich kontaktów z rówieśnikami. 1 na 6 uczniów w ostatnim czasie doświadczył ze strony rówieśników hejtu, a co 3 zauważa, że pozostawanie w izolacji przyczynia się do nasilenia konfliktów między ludźmi oraz szeroko rozumianej przemocy. Prawie połowa badanych (48,3%) polubiła zdalne nauczanie i dostrzega jego zalety. Ponad połowa (57,5%) deklaruje, że ma dobre warunki do nauki. 47% uczniów ocenia, że trudniej jest się skupić na pracy w domu i postrzega naukę w szkole tradycyjnej, jako efektywniejszą.

Uczniowie mają też problem ze zbyt długim czasem, jaki muszą spędzić przed komputerem, czy tabletem. Prawie połowa (48,6%)  badanych przyznaje, że odczuwa bóle głowy, kręgosłupa i oczu. Uczniowie zgłaszali także spadek nastroju, nerwowość i rozdrażnienie. Uczniowie skarżyli się też, że brakuje im zajęć ruchowych organizowanych w szkole.

TSpi / opr. PaW

Fot. pixabay.com

 

 

Exit mobile version