Podatnicy w województwie lubelskim nie muszą już czekać w kolejkach, jeśli chcą lub muszą załatwić sprawy w skarbówce w bezpośrednim kontakcie z urzędnikiem. Od dwóch dni także nasz region objęła usługa e-rezerwacji, czyli internetowego lub telefonicznego umówienia wizyty w urzędzie skarbowym w dogodnym dla siebie terminie.
W Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Lublinie tylko wczoraj skorzystało z niej blisko 50 podatników.
– To rozwiązanie, zwłaszcza w obecnym czasie, ma dwojaki cel – mówił w Radiu Lublin Michał Deruś, rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Lublinie. – Wprowadzając usługę dążymy do równomiernego obłożenia poszczególnych punktów obsługi bezpośredniej, co pozwala obsługiwać w bardziej zorganizowany sposób. Większe siły możemy skierować na te usługi, które cieszą się największym zainteresowaniem. Możemy zapewnić odpowiedni czas dla każdego podatnika, a także lepsze przygotowanie się przez urzędnika do zaplanowanej wizyty. Dajemy tym samym większy komfort podatnikom podczas załatwiania ich spraw, a także zwiększamy bezpieczeństwo związane z pandemią.
Rezerwacji można dokonać wypełniając formularz na stronach portalu podatki.gov.pl lub telefoniczne, dzwoniąc pod numer wybranego urzędu skarbowego.
Wybrany przez podatnika termin wizyty musi wypadać w ciągu najbliższych 14 dni. Niezbędne jest także określenie jej celu, poprzez wskazanie jednej z dziewięciu opcji. Jeśli podatnik nie umówi wizyty, a mimo to przyjdzie do urzędu, zostanie poproszony żeby dokonał rezerwacji w punkcie zlokalizowanym blisko wejścia w każdym urzędzie.
JB/WP
Fot. www.lubelskie.kas.gov.pl