– Sukces polskich firm z branży gier komputerowych to konsekwencja dobrej komunikacji między twórcami a graczami – uważa dyrektor Centrum Badań Gier Wideo UMCS, doktor Radosław Bomba.
Jak podkreśla ekspert, wirtualny świat stał się elementem kultury współczesnej. – Gry komputerowe to już nie jest banalna rozrywka – zaznacza doktor Bomba, który był gościem porannej rozmowy w Radiu Lublin. – Bez wątpienia w ostatnich latach obserwujemy rozwój nurtu gier, które określa się mianem gier niezależnych czy nawet gier podejmujących poważne tematy. Używa się gier komputerowych, jako swego rodzaju nowego języka do mówienia tak naprawdę o starych problemach, takich jak wojna, wykluczenie społeczne czy śmierć bliskiej osoby. Takich tytułów jest coraz więcej – dodaje.
Cała rozmowa w materiale wideo:
W ostatnich dniach rekordy popularności na całym świecie bije polska gra Cyberpunk 2077.
ToNie / opr. PaW
Fot. www.umcs.pl