Ważne informacje dla pasażerów kolei. Od niedzieli (13.12) będzie więcej pociągów z Lublina do Warszawy, Kielc i Radomia, krótsze podróże do Wrocławia i nowe połączenie Chełma z Poznaniem.
13 grudnia w życie wejdzie o nowy rozkład PKP Intercity. Zakończyły się także niektóre remonty.
W nowym rozkładzie mieszkańcy Lublina będą mieli do dyspozycji już 19 pociągów PKP Intercity, czyli o 4 więcej niż obecnie. Więcej par pociągów będzie kursować do Warszawy – 12 zamiast 9. Zwiększy się także liczba połączeń z Lublina do Kielc i Radomia. Dzięki pociągowi TLK Górski wraca bezpośrednie połączenie Lublina ze Szczecinem trasą przez Warszawę i Poznań. Pociąg TLK Wyczółkowski z Lublina do Świnoujścia zapewni także możliwość dojazdu do Kielc, Wrocławia, Zielonej Góry i Częstochowy. Przez tę ostatnią zacznie także jeździć IC Morcinek relacji Lublin – Wrocław. To sprawi, sprawi, że czas przejazdu między Lublinem a Wrocławiem skróci się o około 75 minut. Najszybszy skład pokona tę trasę w mniej niż 6 godzin.
– Od niedzieli (13.12) na linii Lublin – Stalowa Wola Rozwadów pojadą pociągi elektryczne – mówi Rafał Wilgusiak z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.: – Elektryfikacja to ostatni etap modernizacji trasy z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa. W ramach projektu zelektryfikowano 95 km torów. Ukończona elektryfikacja oznacza sprawniejsze podróże. Zyskuje transport towarowy. Zyskają transporty z kopalni Bogdanka do elektrowni Połaniec, i na wschodniej granicy z Ukrainą i Białorusią. Modernizacja przyniosła skrócenie czasu podróży z Lublina do Stalowej Woli o ok. 15 minut. Pociągi pasażerskie kursują z prędkością do 120 km/h, a towarowe 80 km/h. Pociągi jeżdżą nie tylko szybciej, ale i ciszej.
Trwa także modernizacja linii nr 7, Lublin-Warszawa: – Między Otwockiem a Pilawą od 13 grudnia mieszkańcy zyskają dostęp do 7 nowych peronów na przystankach Śródborów, Stara Wieś. Pogorzel Warszawska, Zabieżki, Chrosna, Kołbiel i Augustówka – podkreśla Rafał Wilgusiak: – Po 13 grudnia kontynuowane będą również prace na jednotorowym odcinku Lubartów-Parczew, między Lublinem a Łukowem. Mieszkańcy korzystają już z pierwszych efektów inwestycji na przystanku Ciecierzyn, gdzie powstał wyższy peron dostosowany do wszystkich podróżnych. Również po 13 grudnia kontynuowane będą prace na stacjach: Biała Podlaska, Małaszewicze i Terespol, na linii z Łukowa do granicy z Białorusią. Prace te jednak nie wpływają na ruch pociągów.
Uruchomiony zostanie nowy pociąg Lubuszanin relacji Chełm – Zielona Góra z grupą wagonów bezpośrednich do Gorzowa Wielkopolskiego. Zapewni on bezpośrednie połączenie Chełma z Poznaniem. Pociąg będzie kursować także przez Lublin i Warszawę.
Na tory wraca bezpośrednie połączenie Lublina z Kołobrzegiem. Zapewni je TLK Zamoyski z Hrubieszowa, który będzie kursował w wydłużonej relacji do Kołobrzegu.
Kolej przypomina, że obecnie w pociągach przewoźnika może być zajętych jednocześnie najwyżej 50 procent miejsc do siedzenia. W pociągach obowiązuje zakrywanie ust i nosa podczas trwania całej podróży. Każdy skład przewoźnika jest dezynfekowany i czyszczony po zakończeniu przejazdu. Od marca do października 2020 r. wykonano ponad 260 tysięcy takich dezynfekcji.
TSpi (opr. DySzcz)
Fot. pixabay.com