W Chełmie staruje eDoradca. Aplikację do kontaktu z urzędnikami testuje chełmski ratusz. Nowe rozwiązanie ma pomóc mieszkańcom w załatwianiu spraw w urzędzie w dobie pandemii.
– Miasto Chełm rozpoczęło pilotażowy projekt eDoradca. Będzie to dodatkowe narzędzie komunikacji z mieszkańcami – mówi Monika Zaborek-Turewicz, dyrektor Departamentu Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Chełm. – Jest to dodatkowe narzędzie komunikacji, które pozwoli mieszkańcom Chełma na bezpieczną komunikację z urzędem i urzędnikami w dobie pandemii, kiedy ten kontakt jest z urzędem niejako utrudniony, jeśli chodzi o kontakt bezpośredni. Usługa polega na wideorozmowie z urzędnikiem danego wydziału lub departamentu, w czasie której można uzyskać informacje w interesującej mieszkańca sprawie – dodaje.
Aby skorzystać z eDoradcy, wystarczy mieć komputer z kamerą wideo i mikrofonem i dostęp do Internetu. Następnie należy kliknąć w link przypisany do departamentu czy wydziału i wypełnić formularz, wskazując tematykę rozmowy.
Zdalnie, za pośrednictwem wideorozmowy, będzie można skonsultować sprawy z zakresu wydziału komunikacji, gospodarki odpadami komunalnymi, departamentu edukacji i sportu oraz Urzędu Stanu Cywilnego.
Na stronie internetowej urzędu została utworzona zakładka z nową usługą – tam znajdują się linki przekierowujące do poszczególnych departamentów urzędu. Linki mają pojawić się też w mediach społecznościowych urzędu.
W ramach projektu Operator Chmury Krajowej bezpłatnie udostępnił dla Urzędu Miasta Chełm 5 laptopów oraz dostęp do aplikacji.
ŁoM / WT
Fot. chelm.pl