Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę projektu i budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Lubartów – Lublin o długości około 23 kilometrów. Przetarg wygrała firma Mota-Engil Central Europe.
Na przetarg wpłynęło 12 ofert. W trakcie prac komisji przetargowej oferta firmy z Chin została odrzucona z uwagi między innymi na rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Wygrała więc druga pod względem ceny firma. Wartość kontraktu to 835 milionów złotych.
Trasa od zachodniej strony ominie Lubartów, wykorzystując korytarz obecnej obwodnicy miasta. Od wschodu ominie też miejscowość Niemce. Powstaną m.in. cztery węzły drogowe, wiadukty w ciągu dróg lokalnych, a także drogi poza trasą główną, obsługujące ruch lokalny. Trasa połączy się z istniejącym węzłem Rudnik na obwodnicy Lublina.
Na trasie mają powstać cztery węzły drogowe: Lubartów Północ – w miejscu obecnego skrzyżowania drogi krajowej nr 19 z drogą wojewódzką nr 815; Lubartów Zachód – na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki; Niemce Wschód – na przecięciu z drogą wojewódzką nr 828 w stronę Jawidza; Niemce Południe – w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa.
Inwestycja obejmuje zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w I kwartale 2021 roku, a rozpoczęcie robót w 2022 roku.
Trwają prace przygotowawcze dla pozostałych sześciu odcinków S19 od węzła Lubartów Północ do granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego, o łącznej długości ok. 81 km. Przetargi na wyłonienie wykonawców GDDKiA planuj ogłosić jeszcze w 2021 roku.
TSpi / opr. ToMa
Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad