Czterech chętnych na budowę obwodnicy Chełma

43729 2021 02 09 212459

Cztery oferty wpłynęły w przetargu na budowę obwodnicy Chełma w ciągu drogi ekspresowej S12. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy ogłosiła w połowie grudnia 2020 roku.

Wszystkie złożone przez wykonawców oferty zmieściły się w zaplanowanej na inwestycję kwocie niecałych 730 mln zł.  Najtańszą ofertę – na niespełna 442 mln zł – złożyła firma Strabag.

Teraz rozpocznie się analiza ofert i wybór najkorzystniejszej z nich. Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy. Wyłonienie wykonawcy i podpisanie umowy planowane jest w połowie roku, a rozpoczęcie budowy w 2023 roku.

Obwodnica Chełma będzie miała ok. 14 km i ominie miasto od strony północnej. Powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Wybudowane zostaną cztery węzły drogowe, wiadukty, dwa mosty w ciągu drogi ekspresowej i przejścia dla zwierząt oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego.

Obwodnica ominie miasto od północnej strony. Jadąc od strony miejscowości Piaski, kierowcy wjadą na nią na węźle Chełm Zachód w miejscowości Janów. Drugi z węzłów (Chełm Północ) powstanie w miejscowości Horodyszcze, a dalej trasa przekroczy rzekę Uherkę i ominie Okszów, gdzie powstanie węzeł drogowy Chełm Okszów. Za Okszowem obwodnica przekroczy linię kolejową nr 81 relacji Chełm – Włodawa. Koniec odcinka zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, umożliwiającym zjazd na obecną DK12, w miejscowości Kolonia Antonin.

Obwodnica Chełma to pierwsza część budowy blisko 75-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S12 od węzła Piaski Wschód do granicy z Ukrainą w Dorohusku. Na dwa odcinki S12 – między Piaskami a Chełmem (34,6 km) oraz między Chełmem a Dorohuskiem (23 km) – toczy się osobne postępowanie. W marcu 2019 r. podpisano umowę na wykonanie koncepcji programowej.

PaSe / PAP / opr. ToMa

Fot. GDDKiA

Exit mobile version