Na dzisiejszej (02.02) konferencji prasowej – oczywiście online – Renault Polska ogłosiło plany wprowadzenia daleko idącej cyfryzacji kontaktów z użytkownikami samochodów. Nie wychodząc z domu, można nie tylko wybrać w wirtualnym salonie konkretny samochód i go kupić, czy na przykład sprawdzić wartość rezydualną, czyli potencjalną utratę wartości z upływem lat. Nowością będzie aplikacja wideo-naprawa, przez którą skonsultujemy na żywo zakres koniecznych napraw. Zdalnie umówimy się na jazdy próbne wszystkimi dostępnymi w parku autami testowymi.
W ramach kolejnych cyfrowych nowinek, dzięki projektowi Renault Mobility będzie można korzystać od II połowy roku ze stacjonarnego, a docelowo swobodnego, „markowego” car-sharingu, czyli wynajmowania aut z grupy Renault na tyle, na ile nam potrzeba.
Konferencja była też okazją do zapowiedzi czekających nas począwszy od wiosny premier: usportowionego SUV-a Renault Arcana, lekkich dostawczych Kangoo Van i Express Van, Trafików po face-liftingu oraz pokazanej przed rokiem jako auto koncepcyjne, Dacii Spring Electric. Ta ostatnia – zgodnie z drugim członem nazwy – wjedzie na polskie drogi właśnie wiosną, ale na razie tylko w barwach firm car-sharingowych. Pozostali potencjalni amatorzy pojazdu, mającego w założeniach dokonać przełomu na europejskim rynku samochodów elektrycznych, muszą poczekać do nadejścia późniejszych pór roku.
Te informacje z dzisiejszej (02.02) konferencji prasowej wybrał Jacek Bieniaszkiewicz.
Ich uzupełnieniem jest poniższa rozmowa o dalszej modelowej ofensywie Dacii.
JB
Fot. Renault Polska/nadesłane