Członkowie Konfederacji wyrazili swój sprzeciw wobec planowanego wprowadzenia składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej.
– To kolejny podatek, który zapłacą nie media, ale obywatele – mówił lider Klubu Konfederacji w Puławach Jakub Warda. – Prywatne medium podniesie cenę dla podmiotów reklamujących swoje usługi czy towary, np. buty. Producent butów, żeby zredukować straty, podniesie cenę butów. W ten sposób podatek od reklam zapłacę ja, kupując nowe buty – dodaje Jakub Warda.
Polskie Radio Lublin zapytało Konfederację o pomysł finansowania mediów publicznych w Polsce.
– Mediów publicznych nie trzeba finansować z budżetu – odpowiedział członek Klubu Konfederacji Lublin Rafał Kulicki. – Media publiczne nie są jakoś bardzo w tym momencie konieczne. Mamy różne grupy prywatnych mediów. Ważne, żeby one mogły się rozwijać. Widzę tylko panią z Radia Centrum i pana z Polskiego Radia Lublin. Jakby nie było publicznych, to rozwijałyby się prywatne media, które nie mają zastrzyku finansowego – podsumował Rafał Kulicki.
Na konferencji w Lublinie pojawili się wyłącznie dziennikarze mediów publicznych – Radia Lublin i PAP, oraz radia akademickiego finansowanego przez publiczną uczelnię UMCS.
Zobacz zdjęcia: Konferencja prasowa Konfederacji w sprawie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej
TSpi / PrzeG
Fot. Krzysztof Radzki