Oferta firmy POLAQUA została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę trzeciego z czterech odcinków autostrady A2 Siedlce – Biała Podlaska. Chodzi o fragment pomiędzy rejonem miejscowości Swory a węzłem Biała Podlaska.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 14 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowano w drugim kwartale 2021 roku.
Na początku lutego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała także wykonawcę projektu i budowy ok. 19 km autostrady A2 między węzłem Siedlce Zachód a rejonem miejscowości Malinowiec. Umowa z wykonawcą – firmą Strabag, która złożyła najniższą cenowo ofertę na blisko 700 mln zł – ma być podpisana w II kwartale 2021 r.
Z kolei 16 lutego został wybrany wykonawca 12,5-kilometrowego fragmentu pomiędzy węzłem Łukowisko a rejonem miejscowości Swory. W przetargu na zaprojektowanie i budowę tego odcinka została wybrana oferta firmy Intercor, opiewająca na 369 mln złotych. W tym przypadku również podpisanie umowy na wykonanie inwestycji zaplanowano w drugim kwartale 2021 roku. Prace powinny zakończyć się do końca 2024 roku.
CZYTAJ: Biała Podlaska: autostrada coraz bliżej. Wybrano wykonawcę kolejnego odcinka
Postępowania przetargowe w trybie „Projektuj i buduj” toczą się także na kolejny odcinek autostrady A2: Malinowiec–Łukowisko. W sumie postępowania przetargowe dotyczą ok. 44 km trasy między Siedlcami a Białą Podlaską.
Trwa też postępowanie na zaprojektowanie około 32 km A2 od węzła Biała Podlaska do granicy państwa z Białorusią. W przetargu tym wpłynęło dziewięć ofert. GDDKiA planuje, że umowa z projektantem, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w marcu 2021 r.
W sierpniu 2020 roku oddano do użytku ponad 15 km A2 między węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego.
Wiosną 2020 r. zawarte zostały kontrakty na dwa odcinki autostrady pomiędzy węzłami: Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. Na środkowy odcinek od węzła Groszki do węzła Gręzów kontrakt podpisano z końcem stycznia 2021 roku.
MaT / PAP / opr. ToMa
Fot. powyżej archiwum / poniżej www.gddkia.gov.pl