Resort edukacji i nauki przygotował wsparcie dla uczniów wracających do nauki stacjonarnej w czterech sferach: walki z otyłością, pomocy w problemach psychicznych, pomocy w problemach ze wzrokiem i w uzupełnianiu niedostatków wiedzy – poinformował w środę szef MEiN Przemysław Czarnek.
Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek wypowiadał się dziś (03.02) o programach wsparcia dla uczniów wracających do nauki stacjonarnej. Programy te mają odpowiedzieć na najistotniejsze problemy, które pojawiły się wśród dzieci i młodzieży w czasie nauki zdalnej. Czarnek przyznał, że z badań wynika, iż „krzywa otyłości wśród dzieci i młodzieży bardzo szybko rośnie”. – Robimy specjalny program wsparcia dla dzieci i młodzieży, żeby z tą otyłością walczyć – powiedział.
Zaznaczył, że specjaliści z akademii wychowania fizycznego przygotowują sposób na najbardziej efektywne wykorzystanie czterech godzin WF-u. – Chodzi o to, żeby dzieci i młodzieży zaaplikowane były takie zajęcia, ćwiczenia i takie gry, które będą najbardziej efektywnie walczyć z otyłością – zaznaczył Czarnek.
Minister zaapelował zarazem do rodziców, żeby nie załatwiali dzieciom zwolnień z WF. – Dzisiaj kultura fizyczna i ruch jest na wagę złota – podkreślał. – Plaga zwolnień z WF, tylko po to, by dziecko się nie spociło, lub by nie miało gorszej oceny, to jest rzecz, z którą musimy walczyć – dodał.
Ponadto, mówił Czarnek, wraz ze specjalistami przygotowywany jest program wsparcia młodzieży w problemach psychicznych.
Trzeci program, to pilotażowy, a następnie ogólnopolski program badania wzroku, który mógł się pogorszyć u dzieci i młodzieży w związku z pracą przed ekranem komputera.
Minister poinformował, że zespół prof. Roberta Rejdaka z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie przygotował zalecenia, które zostaną przekazane uczniom i nauczycielom, jak korzystać ze sprzętu informatycznego, by jak najmniej obciążać wzrok.
Czwarty program przygotowany przez MEiN to wsparcie w niwelowaniu „niedostatków wiedzy”. -Wiadomo, że nauka zdalna, choćby najlepsza i poprawiona w stosunku do początków jednak nie zastąpi nauki stacjonarnej. Chcemy wprowadzić dodatkowe godziny z kluczowych przedmiotów, podczas których będzie można nadrabiać ten czas i materiał, który nie został zrealizowany – mówił Czarnek.
PAP / RL / opr. PaW
Fot. archiwum