Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed mailami oszustów. Niektórzy z klientów ZUS w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności ich uregulowania w ciągu 24 godzin. Zakład przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych.
Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: alert@zus.pl
– Bądźmy czujni, nie dajmy się oszukać. Drogą mailową ZUS nie kieruje masowej informacji do swoich klientów dotyczących informacji o rozliczeniach. Za pośrednictwem takiej korespondencji elektronicznej klienci nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty, nie ma tam podanych żadnych informacji. Dlatego też, jeżeli odbierzemy mail z informacją, że mamy zapłacić jakąś składkę, czy że mamy zaległości z ZUS, wówczas absolutnie nie otwierajmy takiego załącznika, ponieważ może to skutkować zainfekowaniem komputera lub uzyskaniem dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci – ostrzega Paweł Szkalej, rzecznik Świętokrzyskiego Oddziału ZUS.
Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.
W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ZUS ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, ZUS prosi o kontakt z najbliższą placówką zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl.
RL / PAP / IAR
Fot. pixabay.com