Samorząd Chełma chce uporządkować przestrzeń publiczną w kwestii reklam. Chodzi o tzw. uchwałę krajobrazową.
Zgodnie z przepisami gminy mają prawną możliwość określenia na swoim terenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
– Kolorowe i niespójne reklamy szpecą miejską przestrzeń publiczną. Podkreślają to turyści i mieszkańcy – mówi Damian Zieliński z Gabinetu Prezydenta Miasta Chełm. – Chcemy oczywiście poprawić estetykę miasta oraz uprządkować przestrzeń publiczną. Samorząd zlecił opracowanie projektu uchwały krajobrazowej, która ma objąć obszar całego miasta. Zakres prac dotyczy opracowania zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń – ich gabarytów i standardów jakościowych.
Przygotowaniem projektu zajmie się Autorska Pracownia Architektoniczna „Arkada” z Białej Podlaskiej, która na wykonanie umowy ma czas do czerwca 2022 roku. Wówczas projekt aktu prawnego zostanie przedłożony miejskim radnym.
Podobne uchwały obowiązują już w innych polskich miastach, m.in. Gdańsku, Poznaniu czy Krakowie.
ŁoM/WM
Fot. Miasto Chełm FB